Data publikacji:

Jak dobrać hula hop?

Hula hop nie jest tylko obręczą do dziecięcej zabawy, ale także wspaniałym narzędziem do ćwiczeń, które pomaga utrzymać zgrabną sylwetkę. Korzystają z niego dzieci i dorośli. Jednak warto wiedzieć, że są różne rodzaje tego akcesorium. Na co zwrócić uwagę przy jego wyborze i jak dobrać hula hop pod względem rozmiaru? Oto nasze przydatne wskazówki.
hula hop

Jak dobrać hula hop?

Oczywiście hula hop musi być odpowiednio dopasowane. To akcesorium do ćwiczeń pomaga najmłodszym w doskonaleniu koordynacji ruchowej, a starszym w utrzymaniu sprawności i sylwetki. Czym powinno charakteryzować się dobre hula hop? Jak dobrać je, by ćwiczenia były efektywne. Na samym początku warto pamiętać o wadze, która powinna wynosić od 1,5 do 2 kg. Tradycyjne hula hop wykonane z tworzywa sztucznego jest znacznie lżejsze. Jego atutem jest oczywiście cena. Jednak, aby spełniało powyższe kryterium, trzeba je dociążyć, zatem wsypać do obręczy np. piasek, tak by osiągnęło pożądaną masę. Hula hop dla dzieci nie powinno być obciążone

Jak dobrać rozmiar hula hop?

Otóż na rynku dostępne są akcesoria o średnicy od 80 do 105 cm, a w przypadku produktów dla dzieci, także te o mniejszej średnicy. Jak dobrać średnicę hula hop? Musisz postawić je obok siebie czy przed sobą na podłożu i podłożyć pod stopę. Powinno sięgać do bioder, najlepiej jeśli nie sięga wyżej, ale absolutnie nie powinno sięgać niżej. Jeśli zatem kupujesz hula hop za pośrednictwem sieci, zmierz odległość od kości biodrowej do ziemi i najlepiej dodaj do niej 5 cm. To średnica hula hop, która będzie dla ciebie odpowiednia. Musisz wiedzieć, że nieco większa obręcz lepiej sprawdza się dla początkujących, bo takim hula hop łatwiej jest kręcić. To jednak jeszcze nie wszystko. Jeśli masz większą tuszę, to potrzebne ci będzie większe hula hop. Wtedy do otrzymanej długości od kości biodrowej do podłogi, dodaj nawet 10 cm.
Jak dobrać hula hop do wzrostu?
Możesz również posłużyć się wzorem, według którego:
• przy wzroście 150 - 160 cm odpowiednia średnica hula hop to 90 cm;
• przy wzroście do 168 cm należy wybrać model o średnicy 95 cm;
• gdy masz około 175 cm wzrostu, odpowiednie hula hop będzie miało średnicę 100 cm;
• przy wzroście powyżej 185 cm wybierz średnicę obręczy 105 cm.

Jakie cechy powinno mieć hula hop? Jakie rodzaje ze względu na tworzywo mamy do wyboru?

Już wiesz, jak dobrać rozmiar hula hop, więc czas przyjrzeć się cechom poszczególnych modeli. Przede wszystkim do wyboru masz takie wykonane z polipropylenu albo HDPE. Te drugie są bardziej elastyczne i wśród nich są modele, które można składać. Tutaj sposoby składania są różne. Najczęściej można złożyć hula hop w ósemkę, a następnie związać. Trzeba jednak zaznaczyć, że składanie hula hop sprawdza się tylko i wyłącznie, gdy wybierasz się w podróż, bo na dłuższą metę nie można w taki sposób traktować obręczy, gdyż można doprowadzić do jej trwałego zniekształcenia. Niektóre hula hop rozkłada się nawet na części. Tu jednak trzeba zwrócić uwagę na rodzaj łączeń, aby nie były one ostre i nie powodowało to bólu podczas kręcenia hula hop.

Jak dopasować hula hop?

Modele dla dzieci, początkujących i zaawansowanych Na pewno hula hop z HDPE są wykonane z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu i przeznaczonego do przetwarzania, zatem są nieco bardziej ekologiczne niż te z polipropylenu. Najistotniejsze znaczenie ma oczywiście rozmiar, czyli średnica, ale również ciężar hula hop. Sprzęt do ćwiczeń powinien ważyć od 1 do 2 kg. Jeśli jednak wybierasz hula hop dla dziecka, to najlepszym wyborem będzie tradycyjny i nieobciążony model z polipropylenu. Jest lekki i łatwo się nim kręci, świetnie nadaje się do zabawy. Dla osób dorosłych, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami z hula hop, możemy polecić model obciążony, bez wypustek. Zasadniczo do wyboru są dwa rodzaje, ale drugi jest przeznaczony dla osób, które ćwiczą już od pewnego czasu, a także profesjonalistów, trenerów personalnych i trenerów fitness.
Czym zatem charakteryzuje się hula hop z wypustkami, jak dobrać taki model? Przede wszystkim ma specyficzną budowę. Obręcz z zewnątrz ma tradycyjny kształt, natomiast wewnątrz tworzy falę, która dodatkowo na końcach ma liczne wypustki. To sprawia, że w czasie kręcenia ciało dodatkowo jest masowane, poprawia się jędrność skóry i można zniwelować cellulit. W ten sposób wpływa się również na lepsze krążenie krwi. Jednak, żeby nie było tak kolorowo, taki sprzęt ma również pewne wady. Otóż może pozostawiać na skórze bolesne siniaki, zwłaszcza jeśli nie masz jeszcze wyrobionych mięśni brzucha, stąd też raczej polecany jest zaawansowanym użytkownikom hula hop.
Początkujący mogą wybrać model z falistym środkiem, ale bez wypustek. Nie będzie pozostawiał tak dotkliwych śladów, a również pozwoli efektywnie ćwiczyć mięśnie brzucha, ujędrniać skórę, redukować nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicy talii i bioder, a także ud i pośladków.
Hula hop z wypustkami dla zaawansowanych, hula hop dla dorosłych do ćwiczeń i ujędrniania ciała bez wypustek oraz hula hop idealne dla dzieci znajdziesz na Ceneo.pl.

Czym kierować się przy wyborze hula hop? Na co zwrócić uwagę?

Wiele osób zastanawia się, jak wybrać hula hop. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę swój stopień zaawansowania, jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne, sylwetkę, a także wzrost. Trzeba wybrać trwały i solidny hula hop. Jak dobrać rozmiar, by na początku było łatwiej wykonywać poszczególne ćwiczenia? Wielu użytkowników poleca nieco większą średnicę, gdyż wtedy łatwiej kręci się kółka. Hula hop można użytkować w prosty sposób. Wystarczy ruszać biodrami w tył i w przód, a przyrząd wprawić w ruch rękoma. Na początku jest trudno i hula hop szybko spada. Jednak trening czyni mistrza i takie ćwiczenia mogą być naprawdę wciągające. Można również ćwiczyć razem z dziećmi, oczywiście używając tradycyjnego hula hop. W przypadku modeli obciążonych bez wypustek i z wypustkami należy pamiętać, że ćwiczeń nie należy wykonywać zbyt długo, najlepiej przez 10-15 minut. W przypadku tradycyjnego hula hop już 20-30 minut ćwiczeń dziennie może pozwolić wysmuklić sylwetkę, zatem naprawdę warto zainwestować w to proste, ale efektywne akcesorium do ćwiczeń. Gdy nabierze się już wprawy, można sięgnąć po modele obciążone. Trzeba jednak pamiętać, że absolutnie nie nadają się one dla dzieci.
Autor: Justyna Kolorz