Oczywiście jak w wielu przypadkach, tak i tu rynek dostępnych produktów i marek jest dość duży, przez co dla niedoświadczonych właścicieli wybór może wydawać się dość skomplikowany i nieoczywisty. Właśnie po to, by pomóc przy wyborze odpowiedniego produktu, powstał artykuł, w którym nie tylko rozważymy najlepsze produkty, ale i czynniki, na które warto zwracać uwagę przy zakupie. Wybierając klucz dynamometryczny, warto również sprawdzić
obowiązkowe wyposażenie roweru.
Po co klucz dynamometryczny w rowerze?
Pierwszym i zarazem najważniejszym miejscem, gdzie dokręcanie śrub z odpowiednią siłą jest niezbędne, jest mostek A-head, gdzie szczególnie narażone są elementy wykonane z karbonu czy innych lekkich materiałów. W takich przypadkach bardzo łatwo zgnieść elementy czy urwać śruby montażowe, co jak wiemy, wiąże się ze zniszczeniem elementu lub kłopotliwym rozwiercaniem gwintu.
Amortyzatory czy zacisk sztycy również nie należą do najodporniejszych na skręcanie elementów, szczególnie jeśli stawiamy tutaj na lekkie karbonowe materiały.
Oczywiście nie zawsze jest tak, że składając rower, narazimy się na zgniecenie elementów. Bywają bowiem podzespoły, takie jak korby, które wymagają bardzo dużej siły dokręcenia, oscylującej nawet na poziomie 60 Nm. Wówczas większość osób, robiąc to na wyczucie, dokręca je za słabo, przez co powstają luzy, a sam element szybciej się zużywa.
Wiele osób zapomina również, że tylne przerzutki wymagają regulacji z odpowiednią siłą, by odpowiednio działały i nie zawieszały się podczas pracy. Oczywiście to nie jedyne części w rowerze, które warto dokręcać z odpowiednią siłą i warto przed montażem sprawdzić parametry techniczne, by nie popełnić błędów.