Ta następna sekcja przedstawia funkcje, które umożliwiają rowerom turystycznym pokonywanie długich dystansów. Należy o nich pamiętać podczas zakupów lub nawet zmiany przeznaczenia istniejącego roweru.
Kupując rower na długie trasy, dobrym rozwiązaniem jest zakup stalowego roweru turystycznego.
Zachodzące na siebie szprychy to kolejny pomocny wskaźnik siły i trwałości. Im więcej razy szprychy roweru krzyżują się ze sobą, tym mocniejsze są jego koła. Rowery zaprojektowane do wyścigów szybkich nie mają przecinających się szprych. Natomiast modele wytrzymałościowe mogą przecinać się dwa, a nawet trzy razy.
W przypadku wycieczek terenowych i dzikich przejażdżek po błocie, trawie i żwirze, nieco mniejszy rozmiar koła, przykładowo 650 mm, może być lepszy.
Jeżeli nasze koła mogą je pomieścić (nie wszystkie są zdolne), warto rozważyć opony o szerokości 35 mm. Są doskonałe na długie podróże, ponieważ zwiększona szerokość zwiększa amortyzację, właściwości jezdne i ogólny komfort. Opony 35 mm należy zakładać na rower na długie trasy tylko wtedy, gdy jest wystarczająco dużo miejsca, aby mogły skręcić bez ocierania się o ramę roweru.
Dodana waga nieco spowolni rower, ale rower na długie trasy i tak nie jest stworzony do prędkości.iowa.
Opony ze zintegrowaną odpornością na przebicie są nieco cięższe niż też bez wzmocnień. Nadal są zalecane, ponieważ mogą znacznie zmniejszyć liczbę powierzchownych łez i zapobiec poważnym uszkodzeniom.
Nie ma nic złego w klasycznym pedale platformowym do długich tras. Wydajność jest odpowiednia i zawsze niezawodna. Można jednak skorzystać z bardziej wyrafinowanych opcji.
Pedały zatrzaskowe to po prostu sposób na mocne przymocowanie stopy rowerzysty do pedałów. Zaletą tego jest bardziej wydajne podróżowanie przy zmniejszonym wydatku energii, co może stać się bardzo ważne podczas długich podróży.