Zapewne już nie raz obiła Ci się o uszy ta nazwa. Kino plenerowe to sezonowa opcja dla kinomaniaków oraz osób, które chcą ciekawie spędzić czas. Seanse pod chmurką z reguły startują na początku maja i trwają do końca wakacji. Przy sprzyjających warunkach pogodowych emisje filmów organizowane są wieczorami na świeżym powietrzu. Dla zainteresowanych powstaje specjalna strefa filmowa z dużym ekranem i systemem nagłaśniającym. Zamiast zamkniętej sali widowni możesz cieszyć się przyjemną atmosferą i otwartą przestrzenią.
Kino plenerowe ma wiele zalet. Po pierwsze, nie ma prawie żadnych ograniczeń dotyczących liczby uczestników. Jeżeli organizator przygotował trybunę kinową z określoną liczbą miejsc, to tak czy siak możesz dosiąść się poza strefą. Rozkładasz koc i cieszysz się dobrym filmem. Kolejnym plusem jest to, że w większości seanse pod chmurką się bezpłatne! Standardowy bilet do kina kosztuje z reguły nie mniej niż 15 złotych. Kina plenerowe przeważnie nie pobierają opłat, a jeśli, to zazwyczaj są one symboliczne.
Kino plenerowe nie narzuca też większych ograniczeń związanych z konsumowaniem przekąsek. Próbowałeś otworzyć paczkę paluszków podczas seansu w zwykłej sali kinowej? Zatem wiesz, jak pali wzrok innych widzów. Pokazom na świeżym powietrzu często towarzyszy piknikowa atmosfera. Nie daje to jednak prawa do przeszkadzania pozostałym oglądającym (a tym bardziej śmiecenia!).
Kina plenerowe wbrew pozorom bardzo łatwo znaleźć. Seanse na świeżym powietrzu bardzo często towarzyszą większym imprezom, festiwalom filmowym i festynom. Kina powstają również w ramach akcji inicjowanych przez władze miejskie (finansowane z budżetu); takie "sale" działają nawet przez całe wakacje. W obu przypadkach wystarczy przeszukać ogólnodostępne kanały informacji, strony wydarzeń oraz rozglądać się za plakatami informacyjnymi (im wyższy budżet organizatora, tym więcej materiałów prasowych).
Oprócz dużych inicjatyw działają również mniejsze, lokalne. Ekrany rozpościerane są na zlecenie władz osiedlowych, małych organizacji obywatelskich, fundacji oraz klubokawiarni. Aby dotrzeć do powiadomień o akcji, trzeba być bardziej uważnym, nasłuchiwać wieści od innych osób i wiedzieć, gdzie szukać wiadomości. Najlepszym sposobem jest przeszukanie fanpage'y danej organizacji, popytanie znajomych lub skromna turystyka kawiarniana (przejdź się po knajpkach w swoim mieście i popytaj, czy planują takie akcje).