Data modyfikacji:

Podstawowe chwyty samoobrony

Autor: Sylwia Stwora

W momencie, gdy człowiek zna podstawowe chwyty samoobrony, w sytuacji ewentualnego zagrożenia jest bardziej spokojny i zdolny zachować „zimną krew”, by bronić się przed napastnikiem. Warto pamiętać, że chwyty powinny być wykorzystywane jedynie w przypadku obrony koniecznej, a ich forma dostosowana do stopnia zagrożenia.

Jeśli napastnik unosi prawą rękę do góry z narzędziem, próbując uderzyć nas w głowę. W tym przypadku zatrzymujemy go lewą ręką, po czym chwytamy jego nadgarstek, wykonując obrót w lewo. Następnie dostawiamy prawą stopę do jego prawej nogi i odwracamy się tak, by atakujący znalazł się na naszych plecach, po czym za sprawą szybkiego skłonu rzucamy przeciwnika o ziemię.

Jeżeli napastnik kieruje w naszą stronę serię ciosów, należy zastosować unik, a następnie wykonać przysiad. Łapiemy wówczas prawą ręką od zewnątrz jego prawą piętę, obracamy w lewo i naciskamy silnie na kolana, tak by przewrócić atakującego w tył.

Najbardziej niebezpiecznym atakiem jest ten od tyłu, którego często w ogóle się nie spodziewamy i jest dla nas wielkim zaskoczeniem. Oprócz zachowania spokoju, należy wykonać skłon w przód i chwycić kostkę w nodze napastnika znajdującej się na wykroku. Gdy zaczniemy napierać pośladkami w tył, przeciwnik powinien się przewrócić. W przypadku, gdy to nie pomoże, należy mocno wykręcić jego stopę do wewnątrz.

Podstawowe techniki samoobrony mogą w wielu sytuacjach uratować nam życie, ochronić przed uszkodzeniem ciała lub rabunkiem. W celu fachowego zapoznania się ze wszystkimi chwytami i wypróbowania ich w praktyce należy zapisać się na profesjonalny kurs. Ważne, by nie ćwiczyć ich na własną rękę, gdyż skończyć się to pomoże poważną kontuzją.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

ćwiczenia interwałowe

Jak przeprowadzić trening interwałowy?

2021-11-18
Ćwiczenia interwałowe uznawane są za jeden z najszybszych reduktorów tkanki tłuszczowej. Dobrze przeprowadzone nie tylko pomogą ci schudnąć ale też przyspieszą budowę tkanki mięśniowej. Szacuje się, że intensywny trening interwałowy podczas 30 minut wysiłku jest w stanie spalić nawet do 400kcal.
Frisbee

Frisbee dla początkujących. Jak grać? Jak rzucać? Zasady

2021-10-01
Frisbee to świetny sposób na letni, aktywny wypoczynek na łonie natury. Zwykły, plastikowy krążek może umilić czas nawet sporej grupie znajomych. Warto wiedzieć, że frisbee rządzi się specjalnymi zasadami, a nawet występuje w kilku odmianach. Dlaczego warto grać we frisbee i jak robić to prawidłowo?
Piłka do rugby

Piłka do rugby. Jaką wybrać?

2021-09-10
Piłka o jajowatym kształcie jest nieodzownym elementem gry w rugby. Jej wymiary warunkuje między innymi stopień zaawansowania użytkownika.
wrotki

Wrotki czy rolki? Które wybrać?

2021-08-13
Co było pierwsze: wrotki czy rolki? Nie ulega wątpliwościom, że buty z czterema, równolegle ustawionymi kółkami pojawiły się najpierw. Później świat poznał rolki, które na długi czas zdeklasowały swoje starsze siostry. W ostatnim czasie, wrotki ponownie wracają do łask. Na co lepiej się zdecydować? Kto powinien skorzystać z szaleństw na rolkach, a komu lepiej przysłużą się klasyczne wrotki?
wspinaczka na ściance

Wspinanie - jak rozpocząć przygodę ze wspinaczką?

2021-07-28
Tradycyjne trasy turystyczne już ci się znudziły i masz ochotę na nieco bardziej ekstremalną przygodę z górami i skałami? Jeśli myślisz o wspinaczce, przekonaj się, jak postawić pierwsze kroki w tego rodzaju aktywności outdoorowej, jak przygotować się fizycznie i wreszcie, jaki sprzęt zakupić?
Ruch na świeżym powietrzu pozwoli zadbać o szczupłą sylwetkę

Ruch na świeżym powietrzu – dlaczego warto?

2021-06-16
Codzienna dawka ruchu na świeżym powietrzu, zwłaszcza w słoneczne dni, to moc korzyści dla naszego organizmu. Nie tylko dbamy o naszą sylwetkę i kondycję, ale z...