Jak wyregulować przerzutkę w skrajnym położeniu? Najpierw wrzuć najwyższe możliwe przełożenie, czyli największy blat z przodu i najmniejszą zębatkę z tyłu. Wózek przerzutki powinien znajdować się w jednej linii z najmniejszą koronką, na której spoczywa łańcuch. Aby przesunąć wózek w prawo, a zatem zwiększyć zakres działania przerzutki, przekręć śrubkę H przeciwnie do kierunku wskazówek zegara. Wystarczy ćwierć obrotu. Jeśli łańcucha spada, przekręć śrubę zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. W podobny sposób wyregulujesz dużą zębatkę kasety oraz wychylenia przedniej przerzutki.
Jak wyregulować przerzutkę, by biegi wchodziły bez oporu? Regulacja tylnej przerzutki
Za obsługę klasycznych przerzutek odpowiadają linki. Podłączone są do indeksowanych manetek, w których jedno kliknięcie odpowiada przerzuceniu przerzutki o jeden tryb. Aby jednak przerzutka mogła precyzyjnie prowadzić łańcuch, wózek przerzutki musi znajdować się centralnie pod zębatką. Stąd też właściwa regulacja przerzutki odbywa się poprzez odpowiednie naciągnięcie linki.
Do napięcie linki przerzutki służy śruba baryłkowa. Znajdziesz ją w okolicach przerzutki, w pobliżu przedniej manetki lub na pancerzu linki, niedaleko kierownicy. Zasada obsługi śruby baryłkowej jest prosta. Kręcąc śrubą baryłkową w lewo, czyli przeciwnie do kierunku wskazówek zegara, napniesz linkę przerzutki. Kręcąc w prawo, analogicznie poluzujesz napięcie linki. Jak więc wyregulować tylną przerzutkę w rowerze, by biegi pracowały płynnie?