Data publikacji:

Ćwiczenia w plenerze dla par

Autor: Sylwia Stwora

Weekend to idealny czas na spędzenie aktywnego dnia we dwoje. Przedstawiamy ćwiczenia w plenerze dla par, które nie tylko wpłyną na poprawę sylwetki i kondycji, ale również na dobre samopoczucie.

Ćwiczenia z drugą połówką, oprócz zbawiennego wpływu na ciało, zwiększają również więź i sprawiają, że o wiele łatwiej znaleźć motywację do rozpoczęcia treningu. Jak przed podjęciem każdego wysiłku, nie można i w tym przypadku zapominać o obowiązkowej rozgrzewce. W tym celu poświęćcie 10 minut na wymachy rąk, krążenia bioder, przysiady, skłony i krótki bieg w zmiennym tempie (możecie urządzić sobie wyścigi na 30-50-metrowych odcinkach).

Do pierwszego ćwiczenia we dwoje w plenerze będziecie potrzebować koca lub miejsca, w którym ziemia jest sucha. Usiądźcie do siebie plecami. Unosząc ręce do góry, złapcie się za dłonie. Następnie partnerka wykonuje skłon w przód, przeciągając partnera na plecy i tym samym rozciągając jego klatkę piersiową i kręgosłup. Wykonujcie ćwiczenie na zmianę, robiąc 30 powtórzeń każdy.

Kolejne ćwiczenie wzmocni Wasze ramiona. Usiądźcie po turecku twarzami do siebie (możecie wykorzystać do tego szeroką ławkę lub murek w parku), wyprostujcie ramiona, rozstawcie je na szerokość bioder, po czym złapcie się za ręce. Niech jedno z Was przyciągnie partnera do siebie tak, by zrobił głęboki skłon w przód. Następnie zamieńcie się rolami, powtarzając czynność 20 razy każdy.

Pozostając w pozycji siedzącej, oddalcie się nieco od siebie, wyprostujcie nogi i podeprzyjcie się dłońmi z tyłu. Partner unosi złączone nogi na ok. 25 cm od podłoża, a partnerka wykonuje krążenia wokół nich, również mając złączone stopy. Po 10 powtórzeniach zamieńcie się rolami.

Przejdźcie do pozycji „krzesła”, w której łydki i uda tworzą z tułowiem kąt prosty. Oprzyjcie się plecami, po czym podawajcie sobie jakiś przedmiot do rąk raz z jednej, raz z drugiej strony (może być to np. piłka uprzednio zabrana z domu). Starajcie się wytrzymać jak najdłużej się da.

Teraz stańcie naprzeciwko siebie, podając sobie dłonie. Wykonajcie skręt tułowia, unosząc ręce wysoko raz do prawej, raz do lewej strony. Ćwiczenie powtórzcie ok. 15 razy.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie