Bagażnik rowerowy na klapę bagażnika – uniwersalne rozwiązanie?
Jeśli nie chcesz montować bagażnika bazowego i zależy ci na szybkim przystosowaniu samochodu do przewozu rowerów, idealnie sprawdzi się bagażnik rowerowy na klapę. Montuje się go za pomocą haków i pasów stabilizujących. Bagażnik opiera się o klapę poprzez orurowanie pokryte gąbką, jednak warto wyregulować go w taki sposób, by nie napierał punktowo na szybę. Bagażniki do przewozu rowerów na klapie są najbardziej uniwersalne i pasują do wielu modeli. Można je zamontować nie tylko na autach typu kombi czy hatchback, ale też na wielu liftbackach, SUV-ach, minivanach, sedanach czy nawet coupe. Szczegółową listę kompatybilnych modeli aut znajdziesz na stronie internetowej producenta bagażnika.
Ceny bagażników rowerowych na klapę bagażnika rozpoczynają się już od ok. 300 zł, ale nie warto szukać najtańszych. Źle dopracowane modele mogą uszkodzić elementy metalowe bagażnika, a ich pokrętła regulacyjne nie zapewniają odpowiedniej stabilności. Poprawne zamontowanie bagażnika na pokrywie bagażnika może być trudne. Aby uniknąć odrapania lakieru i wgniotek, wybierz model renomowanego producenta bagażników rowerowych, np. Thule, Menabo, Aguri, Fabbri czy Peruzzo.
Przewożenie rowerów na klapie bagażnika jest nieco wygodniejsze, bo nie wymaga podnoszenia roweru wysoko. Zamontowanie kilku rowerów na tylnej klapie to dosłownie chwila. Trzeba jednak liczyć się z tym, że mocno wystające zza samochodu rowery wpłyną negatywnie na spalanie samochodu. Aby nie działały niczym żagiel, warto zamontować bagażnik możliwie nisko. Minusem bagażnika na tylną klapę samochodu jest także utrudniony dostęp do bagażnika. O ile jeden rower szosowy da się podnieść, kilka ciężkich rowerów MTB uniemożliwi ci otwarcie tylnej klapy.