Data publikacji:

ActiBreathe - program od wyczynowców

Udręką wszystkich zaczynających swoją przygodę ze sportem, czy to z bieganiem, czy jazdą na rowerze, jest uporczywa zadyszka. Trudności z wyregulowaniem oddechu i niska pojemność płuc powodują, że szybciej się męczymy i porzucamy nową pasję. Jest na to sposób! Przedstawiamy metodę ActiBreathe!

Większa wydolność oddechowa, mocna przepona i unormowany oddech pozwalają w pełni cieszyć się aktywnością fizyczną i osiągać coraz wyższe wyniki w sporcie. Ćwiczenia oddechowe są stałym elementem profesjonalnych sportowców, w szczególności uprawiających dyscypliny wydolnościowe (lekkoatletyka, kolarstwo, gry zespołowe, pływanie, wioślarstwo). Dzięki temu ich organizmy są w stanie przełamać bariery niemożliwe do przekroczenia dla przeciętnych osób. Nawet jeżeli nie jesteś wyczynowcem, możesz, a nawet powinieneś zacząć pracować nad układem oddechowym. Metoda ActiBreathe przyniesie Ci korzyści w sporcie oraz w życiu codziennym.

Na czym polegają zajęcia ActiBreathe?

Metoda jest połączeniem ruchu i treningów oddechowych. Podstawą jest trenażer mięśni oddechowych - urządzenie, które zwiększa opór podczas wydechu. Włączenie trenażera do regularnego programu wzmacniającego mięśnie głębokie korpusu jeszcze zwiększa efektywność ćwiczeń. Przekłada się to na jakość przepony i głębokość oddechu.

Ćwiczenia ze sprężyną oporową są stosowane również w leczeniu osób cierpiących na duszności, obturacyjną chorobę płuc, astmę. Wykorzystywana jest także w rehabilitacji osób starszych.