Data modyfikacji:

Opaska licząca kroki – jaką wybrać? Czy zegarek liczący kroki to dobry wybór?

Wydaje Ci się, że opaska licząca kroki to gadżet, który nie ma większego znaczenia? Oczywiście, że idealnie byłoby, gdyby każdy dbał o aktywność fizyczną bez towarzystwa szeregu akcesoriów, ale dlaczego nie skorzystać ze zdobyczy współczesnej techniki, by po prostu żyć zdrowiej i ruszać się nieco więcej? Przygotowaliśmy artykuł, w którym przyglądamy się z bliska opaskom liczącym kroki. Czy warto z nich korzystać? Odpowiedzi czekają poniżej!
opaska licząca kroki

Wybierz opaskę liczącą kroki i... ruszaj na spacer!

Ile kroków dziennie powinien robić każdy dorosły człowiek? Na to pytanie nie ma jednej, słusznej odpowiedzi. Jeszcze jakiś czas temu często mówiono o tych mitycznych dziesięciu tysiącach kroków, ale okazuje się, że jest to sprawa znacznie bardziej indywidualna. Wiele zależy bowiem od Twojej sprawności, chorób, treningów, masy ciała, płci czy wieku. Opaska licząca kroki bez wątpienia pomoże Ci kontrolować ruch, ale pamiętaj – pomiędzy zerową a stuprocentową aktywnością fizyczną jest cała masa przestrzeni na ulubioną formę rekreacji.
Siedzący tryb życia zdecydowanie nie sprzyja zdrowiu. Praca przy biurku, przemieszczanie się autem czy wypoczynek na kanapie wpływają na wady postawy, sprzyjają otyłości i mogą przyczyniać się do rozwoju chorób krążenia. Dlaczego warto kupić opaskę lub też zegarek liczący kroki? Jeśli zobaczysz wieczorem, że na Twoim koncie widnieje niespełna dwa tysiące kroków, to być może z miłą chęcią udasz się na przechadzkę!
Dziś coraz częściej specjaliści podkreślają, że wystarczy już od sześciu do ośmiu tysięcy kroków dziennie, by poprawić swój komfort życia. Opaska licząca kroki pozwoli Ci kontrolować ruch i zmotywuje do działania – ważne, by nie stać się więźniem statystyk i nie popadać w skrajności. Liczy się regularność i przyjemność czerpana z takiej spontanicznej aktywności fizycznej!

Zalety opasek i zegarków i mierzących kroki

Jakie zalety ma opaska mierząca kroki? Oczywiście motywuje do działania i sprawia, że każdy, kto nosi ją na nadgarstku, powinien (w teorii) ruszać się znacznie więcej. Chociaż samo posiadanie akcesorium tego typu nie sprawi, że nagle zaczniesz robić po kilkanaście tysięcy kroków dziennie, to może po prostu ułatwić Ci wstanie z kanapy! Poznaj inne zalety tego typu gadżetów:
  • często mierzy również puls;
  • zastępuje klasyczny zegarek;
  • masz ją cały czas na dłoni, dzięki czemu zliczane są wszystkie Twoje kroki;
  • pokazuje ilość spalonych kalorii;
  • monitoruje jakość snu;
  • posiada opcję wybrania dopasowanego treningu (przykładowo marsz na sali lub marsz w plenerze);
  • przypomina o tym, by co godzinę wstawać od biurka.
Oczywiście funkcje poszczególnych sprzętów zależą od ich ceny i producenta. Najprostsze opaski liczące kroki kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych i są nieco uboższe, jeśli chodzi o funkcje. Zaliczymy do nich przykładowo popularne:
  • Mi Smart Band 6;
  • Xiaomi Mi Band 5;
  • Rubicon RNCE59;
  • Giewont GW200-5;
  • Honor Band 6;
  • Huawei Band 4.
Paski w różnych wariantach kolorystycznych (między innymi czarne i różowe) sprawią, że każdy znajdzie model idealny – również pod względem stylistyki!
W sklepach z elektroniką znajdziesz także znacznie droższe zegarki – smartwatche lub Apple Watche, które oprócz tego, że liczą kroki, to wykazują również szereg innych funkcji i są kompatybilne ze smartfonem.

Opaska licząca kroki – jak może wpłynąć na Twoje zdrowie?

Zebraliśmy również wszystkie zalety, z którymi wiąże się regularne i świadome spacerowanie! Czy opaska licząca kroki może w tym pomóc? Bez wątpienia! Zobacz, jakie korzyści będziesz czerpać dzięki motywacji wpływającej na regularną aktywność fizyczną.
  • Wyzwolisz endorfiny. Szukasz najprostszego sposobu, by poczuć przypływ pozytywnej energii? Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak aktywność fizyczna potrafi wpłynąć na ośrodek przyjemności. Podczas spaceru obserwuj naturę, zapanuj na oddechem i pozostaw za sobą czynniki stresogenne. Wiemy, jak trudno czasami zadbać o relaks, ale pielęgnowanie spacerowych rytuałów przyniesie zachwycające efekty!
  • Poprawisz jakość snu. Regularna aktywność fizyczna – a zaliczamy również do niej spacery, nie tylko wyzwala endorfiny, ale działa także odprężająco. Półgodzinny spacer przed snem pozwoli przewietrzyć głowę i zadbać o zdrowszy, lepszy sen. Wieczorna przechadzka też jest nieco lepsza od morderczego treningu, ponieważ wpłynie na komfort zasypiania.
  • Nie wydasz pieniędzy. Podejmowanie aktywności fizycznych wydaje Ci się kosztowne? W takim razie na początku postaw na mało inwazyjne spacerowanie. Potrzebujesz w końcu wyłącznie wygodnych butów, które poniosą Cię dosłownie tam, gdzie chcesz. Opaska licząca kroki wydaje się dobrą inwestycją, ponieważ z jej korzyści możesz czerpać nie tylko podczas przechadzek, ale w trakcie całego dnia. Dzięki temu przeanalizujesz, czy codziennie dbasz o odpowiednią dawkę spontanicznego ruchu.
  • Ułatwisz sobie zrzucanie nadprogramowych kilogramów. Jeśli Twoim celem jest poprawa sylwetki, to bez wątpienia musisz zadbać o swoje ciało holistycznie. Znaczenie ma nie tylko zdrowa, zbilansowana dieta, ale też odpowiednia dawka ruchu. Treningi urozmaicone szybszymi, marszowymi spacerami warto włączyć więc do dietetycznego planu i zmienić swoje nawyki na całe życie!
Nieważne, czy chcesz schudnąć, czy dbasz o zdrowy styl życia – codzienna porcja ruchu jest niezwykle ważna. Zdrowy, dorosły człowiek powinien w tygodniu zadbać o około 150 minut ćwiczeń o średniej intensywności. Po przeliczeniu okazuje się, że wystarczy 20 minut każdego dnia, by spełnić to zalecenie. Zakładasz więc opaskę liczącą kroki i śmigasz na spacer? Powodzenia!
Zdjęcie: Prostock-studio/Envato Elements
Autor: Anna Mlonka