Data publikacji:

Jakie buty na siłownię damskie wybrać? Przegląd damskich butów na siłownię

Przed wyborem butów na siłownię określ, jaki rodzaj treningu wykonujesz albo jaki typ aktywności fizycznej zamierzasz uprawiać na siłowni. Inne będą damskie buty na siłownię do crossfitu, inne do treningu siłowego, a zupełnie odmienne – do treningu kulturystycznego. Dlaczego? Modele różnią się pod kątem technologii oraz konstrukcji. Dają wsparcie podczas wykonywania konkretnych ćwiczeń. Jeśli chcesz czerpać maksimum korzyści z ulubionego treningu, dopasuj do niego obuwie najlepiej przystosowane do konkretnego rodzaju aktywności. W naszym artykule odpowiadamy na pytanie: jakie buty na siłownię damskie wybrać? Przegląd damskich butów na siłownię – czytaj, ćwicz i rośnij w siłę!
Damskie buty na siłownię

Jakie są najlepsze damskie buty na siłownię?

Wybór właściwej pary butów jest równie ważny jak wykonany trening. Nasz poradnik, jakie buty na siłownię damskie wybrać, podpowie ci, na co zwrócić uwagę przy zakupie optymalnych butów dla ciebie i sposobu, w jaki ćwiczysz.
Cechy najlepszych butów na siłownię to:
  • odpowiednie dopasowanie obuwia do stopy – niezależnie od formy treningu, więc wybierz właściwy rozmiar. But ma ściśle przylegać do stopy. Co ci to da? Bezpieczeństwo, minimalizację ryzyka wystąpienia kontuzji, poprawę osiągów;
  • antypoślizgowa podeszwa – z wysokiej jakości gumy z bieżnikiem. Musisz czuć, że buty dają ci przyczepność do podłogi. To eliminuje ryzyko poślizgu i niekontrolowanego upadku;
  • amortyzacja – odciąża stawy i będzie idealna, jeśli uprawiasz aerobik lub fitness, skakanie na skakance czy wykroki. W pozostałych typach ćwiczeń amortyzacja w butach damskich na siłownię nie jest sprzymierzeńcem;
  • oddychająca, dość sztywna cholewka i wzmocniony zapiętek – te czynniki trzymają stopę we właściwej pozycji podczas wykonywania ruchów;
  • wygodne – nawet jeśli buty będą spełniały wszystkie powyższe, a już przy wyborze będziesz miała wątpliwości co do poziomu odczuwanego komfortu, przymierz kolejną, następną i… pięćdziesiątą parę. Aż znajdziesz te właściwe dla siebie :)

Damskie buty na siłownię do intensywnego treningu siłowego

Jeśli stawiasz na intensywny trening siłowy i wykorzystujesz przy tym duże obciążenia, szukaj obuwia, które zapewni ci maksymalny poziom stabilizacji. To wpływa na poziom bezpieczeństwa w trakcie wykonywania ćwiczeń.
Jaką podeszwę powinny mieć damskie buty do treningu siłowego? O średniej twardości i grubości oraz elastyczną. Ta ostatnia cecha korzystnie wspiera wykonywanie ćwiczeń wymagających szerokiego zakresu ruchów.
Oczywiście – wzmocniona górna część cholewki w celu ochrony przed ewentualnym upadkiem.

Przegląd damskich butów na siłownię do treningu siłowego

Poniżej przedstawiamy propozycje butów na siłownię dla kobiet do treningu siłowego.
  1. Reebok NANO X1 GRIT – sportowe buty dla kobiet zostały zaprojektowane na najcięższe treningi. Lekka cholewka dobrze znosi każdy wycisk. Zacisk pięty zwiększa stabilność podczas bocznych ruchów. Sprężysta amortyzacja z pianki Floatride Energy przyda ci się, gdy do treningu włączasz skoki na skakance albo krótkie serie na bieżni.
  1. Nike Metcon 7 – idealne buty dla kobiet do podnoszenia ciężarów. Szeroka płaska pięta zwiększa stabilizację podczas ciężkiego treningu. Wewnętrzna płytka pozwala rozłożyć ciężar na całą powierzchnię podeszwy, co zapewnia bezpieczeństwo stabilności ciała. Elastyczna konstrukcja zwiększa natomiast wygodę podczas interwałów kardio.
  1. Nike Legend Essential 2 – doskonałe buty damskie na siłownię do podnoszenia ciężarów, treningów HIIT, zajęć grupowych oraz ćwiczeń na maszynach. Stabilna konstrukcja pięty. Wsparcie podczas ruchów na boki.
  1. Adidas DROPSET TRAINERS – najlepsze dla kobiet przy treningu HIIT. Sztywna pięta zwiększa stabilizację przy podnoszeniu, a miękka przednia część stopy zapewnia elastyczność podczas ćwiczeń sprawnościowych i ruchowych. Cholewka wykonana jest w co najmniej 50% z materiałów pochodzących z recyklingu.

Jakie będą dobre damskie buty na siłownię do fitnessu?

Amortyzacja, bo warto minimalizować przeciążenia powstające przy podskokach i negatywnie wpływają na stawy. Jest ona szczególnie ważna przy dużej masie ciała oraz przy uczęszczaniu na zajęcia, podczas których będziesz dużo skakać. Wybierz lekki model z oddychającą, przewiewną cholewką. Szukaj wśród modeli sznurowanych, bo takie pozwolą ci na najbardziej precyzyjne dopasowanie obuwia do kształtu stopy. Znacznie lepiej (niż modele na rzepy) trzymają piętę, tym samym zmniejszając ryzyko urazów kolan i kostek.
Każde źle dobrane obuwie treningowe powoduje otarcia i dyskomfort. Może być też przyczyną powstania schorzeń kręgosłupa, zapalenia okostnej oraz problemów ze stawami.
Przegląd damskich butów na siłownię do fitnessu
Przedstawiamy propozycje butów na siłownię dla kobiet do fitnessu i aerobiku.
  1. Reebok Flexagon Energy Train 3 – damskie buty na siłownię do fitnessu, sznurowane. Dbają o lekki krok podczas dynamicznych treningów. Podeszwa to połączenie amortyzacji ze sprężystością. Elastyczne żłobienia w podeszwie zewnętrznej dbają o naturalną płynność ruchu. Klasyczny krój. Cholewka z lekkiej siateczki zapewnia maksymalny poziom przewiewności i oddychalności.
  1. Nike SuperRep Go 2 – damskie buty na siłownię do fitnessu oraz do ćwiczeń w domu. Lekka, amortyzująca pianka z przewiewną cholewką z siateczki na górze to wysoki poziom wygody. Cholewka jest miękka i przewiewna oraz elastyczna. Te buty zapewnią ci wygodną amortyzację idealną do wykonywania skoków, przysiadów i deski.
Czy wiesz już, jakie buty na siłownię damskie dla siebie wybrać? Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się dla ciebie pomocne i znajdziesz dla siebie wygodne damskie buty na siłownię.
Ewa Doniec
Ewa Doniec

Podróże z plecakiem, kolarstwo szosowe, góry wysokie. Lawenda, makaron i wiatr. To moje „naj”, za którymi podążam, kosztując życie. Pilot wycieczek, absolwentka ekonomii oraz turystyki i rekreacji.