Data modyfikacji:

Poolates, czyli pilates w wodzie

Popularny pilates doczekał się ulepszonej wersji. Odmiana nosi nazwę poolates i polega na wykonywaniu klasycznych ćwiczeń w basenie. Zdradzamy, co jeszcze kryje się pod tą tajemniczą nazwą.

Poolates jest bardzo popularny w USA i stamtąd też się wywodzi. Nową odmianę pilatesu stworzyła Rebecca „Boo” Pfeiffer. Ta aktywność sportowa polega na wykonywaniu ćwiczeń pilatesowych w basenie. Woda wpływa pozytywnie na rozluźnienie ciała, mięśni i przyczynia się do zmniejszenia nacisku na kręgi.

Trening umożliwia wzmacnianie siły na dwa różne sposoby – poprzez wykonywanie ruchów od środka na zewnątrz oraz pokonywanie oporu wody, który jest aż 12-krotnie większy niż ten w przypadku powietrza. Poolates kształtuje przede wszystkim mięśnie brzucha i pleców oraz wpływa na wytrzymałość nóg. Podczas jednych zajęć jesteśmy w stanie spalić od 400 do 500 kalorii (w zależności od wagi i intensywności treningu).

Poolates, dzięki ćwiczeniom w wodzie, wpływa również na poprawę koordynacji oraz elastyczności ciała. Woda wpływa korzystnie na rozluźnianie mięśni i stawów, co jest szczególnie ważne dla cierpiących na osteoporozę lub dolegliwości ze strony kręgosłupa. Regularny trening może przyczynić się do redukcji bólu i poprawy samopoczucia.

Pilates w wodzie umożliwia dostosowanie ćwiczeń do własnych możliwości oraz preferencji – w ramach zajęć znajdzie coś dla siebie początkujący, jak i osoba cierpiąca na bóle stawów oraz mięśni. Dla bardziej zaawansowanych uczestników możliwe jest także modyfikowanie ćwiczeń za sprawą dodawania obciążenia lub z wykorzystaniem dodatkowego wyposażenia.

Poolates polecany jest również dla osób, które po ciężkim dniu pracy pragną się wyciszyć i zrelaksować. To także odpowiedni trening dla pływaków lub triathlonistów, którzy zyskają możliwość poprawy siły i gibkości ciała. Z zajęć ponadto powinny korzystać osoby cierpiące na chroniczne urazy ze strony układu kostnego, zmagający się z nadwagą, a także kobiety w ciąży, które docenią ćwiczenia w wodzie odciążające kręgosłup.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

Autor: Sylwia Stwora
jak chodzić z kijkami

Jak chodzić z kijkami? Technika nordic walking

2020-09-01
Po chodnikach miast, w parku, w górach. Polacy pokochali nordic walking, a osoby miarowo przebierające kijami widoczne są dosłownie wszędzie. Nie wszyscy jednak znają prawidłową technikę chodzenia, przez co trening nie daje oczekiwanych rezultatów. Sprawdź, jak chodzić z kijami, aby nie popełniać błędów.
Piłka do rugby

Piłka do rugby. Jaką wybrać?

2020-08-18
Piłka o jajowatym kształcie jest nieodzownym elementem gry w rugby. Jej wymiary warunkuje między innymi stopień zaawansowania użytkownika.
wrotki

Wrotki czy rolki? Które wybrać?

2020-08-17
Co było pierwsze: wrotki czy rolki? Nie ulega wątpliwościom, że buty z czterema, równolegle ustawionymi kółkami pojawiły się najpierw. Później świat poznał rolki, które na długi czas zdeklasowały swoje starsze siostry. W ostatnim czasie, wrotki ponownie wracają do łask. Na co lepiej się zdecydować? Kto powinien skorzystać z szaleństw na rolkach, a komu lepiej przysłużą się klasyczne wrotki?
akcesoria wędkarskie

Jakie akcesoria wędkarskie musisz mieć, zanim ruszysz na łowisko?

2020-08-07
Wędkarstwo to świetny sposób na wypoczynek na łonie natury. Zobacz, jakie akcesoria wędkarskie musisz mieć, zanim ruszysz na łowisko.
akcesoria do roweru

Akcesoria do roweru. Jakie sakwy, światełka i hol na przyczepkę

2020-07-14
Kupiłeś rower? Świetnie! Ale to nie koniec zakupów. Sam jednoślad nie wystarczy, aby komfortowo, bezpiecznie i wygodnie jeździć przez cały rok. Zobacz, jakie akcesoria do roweru są niezbędne podczas użytkowania, a które z nich… stanowią miły dla oka gadżet, który uprzyjemni każdą podróż!
hokej na lodzie zasady

Hokej na lodzie: zasady, sprzęt

2019-11-21
Jeśli chcielibyście spróbować swoich sił na lodowisku lub planujecie oglądać rozgrywki NHL w telewizji, to ten tekst jest właśnie dla was. Dowiecie się z niego, jakie są zasady hokeja na lodzie oraz jakiego sprzętu potrzebujecie, żeby zacząć przygodę z tym sportem.