Pierwszy projekt ultralekkiego roweru powstał w 2008 roku i ważył około 3 kg, jednak chwilę później został zmodyfikowany i jego masa wyniosła 2,8 kg. W późniejszych latach rower został rozebrany i sprzedany na części, aby ponownie zostać zrekonstruowany z niższą wagą – 2,7 kg, jednak już przez innego producenta. Główne elementy jednośladu, czyli rama i widelec, zostały stworzone z najlżejszego materiału rowerowego, czyli włókna węglowego, dzięki czemu ważyły: rama – 643,9 g; widelec – 185,9 g. Reszta kluczowych elementów – kierownica, mostek i cały osprzęt hamulcowy – ważą łącznie 264,6 g. Z kolei koła, po wielu modyfikacjach, zyskały ostatecznie wagę 683 g. Wszystkie te wartości są niewyobrażalnie niskie, a jednak został z nich stworzony rower szosowy zdolny do jazdy, który mimo swojej niskiej wagi jest w stanie oczywiście utrzymać dorosłego człowieka. Producent odpowiadający za rekordowo niską wagę roweru twierdzi, że uzyskanie jeszcze niższej wagi jest możliwe.