Kółka hulajnogi wyczynowej
Kółka w hulajnogach wyczynowych mają zazwyczaj średnicę 10, 11 lub 12 centymetrów, co wystarcza w pełni do swobodnej i szybkiej jazdy oraz wykonywania ewolucji. Jeżeli samodzielnie dobieramy lub wymieniamy kółka, stawiajmy głównie na najtwardsze dostępne egzemplarze (specjaliści polecają np. modele w skali twardości 88A lub wyższej), które wytrzymają ekstremalne warunki i wolniej się zużywają.
Łożyska hulajnogi wyczynowej
Jakość i wytrzymałość łożysk, dzięki którym kółka hulajnogi mogą się obracać, jest opisana w kilkustopniowej skali ABEC, w której najwyższa nota to ABEC 9. Na skrócenie żywotności nawet najlepszych modeli wpłynie jednak wysoka wilgoć oraz pył i kurz. Dla ich ochrony należy więc wstrzymać się z jazdą po bardzo mokrych powierzchniach oraz żwirze i piasku.
Materiały, z jakich wykonana jest hulajnoga wyczynowa
Wszystkie elementy hulajnogi wyczynowej powinny być wykonane z wytrzymałych stopów aluminium oraz stali, które będą odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz duże obciążenia.
Waga hulajnogi wyczynowej
Do jazdy trikowej zaleca się hulajnogi wyczynowe w wadze około 3,5 kilograma. Cięższe egzemplarze utrudniają zadanie zwłaszcza młodszym użytkownikom.
Dobieramy hulajnogę wyczynową do wzrostu
Ponieważ kierownica w hulajnogach wyczynowych nie jest regulowana, wśród kupujących pojawiają się wątpliwości, jak dobrać je poprawnie do wzrostu jeżdżącego. Bez względu na to, czy kupujemy hulajnogę wyczynową dla 8-latka, 10-latka lub dojrzałego użytkownika, powinna być ona idealnie dopasowana do jego wzrostu i preferencji. Dostępne w sklepach modele przeznaczone są dla różnych grup wiekowych, począwszy od najmłodszych dzieci (wysokość od 70 do 80 cm), nastolatków (od 80 do 85 cm), a skończywszy na dorosłych (od 85 cm wzwyż).
Hulajnogę wyczynową do wzrostu łatwo dopasujemy na oko. Stając w pozycji wyprostowanej na decku, rączki kierownicy nie powinny znajdować się poniżej górnej części uda ani też wyżej niż biodra. Zapobiegnie to niepotrzebnemu garbieniu się podczas jazdy i obciążeniu kręgosłupa. Oczywiście wiele zależy tu też od samego jeżdżącego, niektóre osoby preferują np. krótsze kierownice.