Chcesz zwiedzić Europę na rowerze? Sieć EuroVelo to właśnie to, czego potrzebujesz! To projekt Europejskiej Federacji Cyklistów, który ma na celu stworzenie 19 długodystansowych szlaków rowerowych biegnących przez całą Europę. Obecnie sieć EuroVelo składa się z szesnastu szlaków o łącznej długości ponad 45 tysięcy kilometrów, ale w planach jest budowa szlaków o długości prawie 90 tysięcy kilometrów. Sieć EuroVelo została stworzona, aby promować turystykę rowerową na całym kontynencie. Szlaki te są budowane w oparciu o już istniejącą sieć lokalnych, regionalnych oraz krajowych ścieżek i tras rowerowych, łącząc je w jeden system. Jakie są dostępne trasy? Którą z nich wybrać? Sprawdź!
EuroVelo to ogólnoeuropejska sieć szlaków rowerowych, która składa się z 19 długodystansowych tras rowerowych, łączących różne regiony Europy. Idea powstania takiej sieci narodziła się w 1995 roku w ramach Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF). Celem projektu było połączenie już istniejących szlaków rowerowych oraz stworzenie nowych, które połączą całą Europę i umożliwią podróżowanie między krajami rowerem.
Każdy ze szlaków ma swoją unikalną trasę i pozwala odkrywać różne krajobrazy, kultury i historie Europy. EuroVelo ma na celu promowanie turystyki rowerowej, zdrowego stylu życia, ochrony środowiska i rozwoju transportu przyjaznego dla rowerzystów. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i działa we współpracy z władzami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi, a także z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami cyklistów.
EuroVelo 1 – Szlak Wybrzeżem Atlantyku
EuroVelo 1 prowadzi wzdłuż potężnej zachodniej granicy Europy, od Skandynawii po południową i zachodnią Portugalię. Wzdłuż 11 000 km trasy można zobaczyć majestatyczne fiordy Norwegii, dzikie wybrzeże Irlandii, strome klify Bretanii i nasłonecznione plaże Portugalii. Podczas podróży można nie tylko zobaczyć zatłoczone portowe miasta i urocze rybackie wioski, ale także podziwiać dramatyczne krajobrazy i spróbować najlepszych owoców morza, jakie oferuje każde z państw. Trasa zawiera w sumie 14 miejsc z listy UNESCO, które można odkryć podczas podróży.
Szlak EV 1 to wyjątkowa trasa dla miłośników piękna i przyrody, którzy chcą doświadczyć niesamowitych wrażeń podczas wakacji rowerowych.
EuroVelo 2 – Szlak Stolic
Szlak Stolic to jedna z tras EuroVelo, która łączy ze sobą wiele europejskich stolic. Całkowita długość trasy wynosi około 5 000 km – jej początek znajduje się w irlandzkim mieście Galway, a koniec w Moskwie w Rosji.
Szlak ten łączy ze sobą sześć różnych miast: Dublin, Londyn, Berlin, Warszawę, Mińsk i Moskwę. Trasa rozpoczyna się w przyjaznej atmosferze pubów w Irlandii lub przed wspaniałym Czerwonym Placem w Moskwie. W czasie jazdy rowerem po tej trasie można połączyć wysokiej jakości restauracje, imprezy i kulturę w stolicach i innych miastach po drodze z pięknymi krajobrazami, takimi jak zjawiskowe tereny między Polską i Białorusią lub Park Narodowy Snowdonia w Wielkiej Brytanii
Szlak EuroVelo 2 to wyjątkowa trasa dla miłośników kultury i historii, którzy chcą zobaczyć piękno europejskich stolic i malownicze krajobrazy kontynentu.
EuroVelo 3 – Szlak Pielgrzymi
Szlak Pielgrzymi (EV 3) to jedna z tras EuroVelo, która wiedzie przez wiele krajów europejskich i jest dedykowana osobom pragnącym wyruszyć w pielgrzymkę.
EuroVelo 3 to szlak rowerowy o długości około 5 600 km, który oferuje nie tylko zabytki religijne, ale także wiele ciekawych miast, w których można się świetnie bawić. Trasa ta łączy wiele słynnych szlaków pielgrzymkowych, a wzdłuż niej można podziwiać wspaniałe katedry w takich miastach jak Kolonia, Akwizgran czy Santiago de Compostela. Przejeżdżając trasę, można przemieszczać się między innymi przez takie miejsca jak Hamburg, Liège czy Paryż. Miasta te znane są z bogatej oferty rozrywkowej i nocnego życia. Szlak kończy się w Cape Finisterre, uznawanym przez wiele wieków za koniec znanego świata.
Trasa przebiega przez Norwegię, Szwecję, Danię, Niemcy, Belgię, Francję i Hiszpanię.
Szlak Pielgrzymi to wyjątkowa trasa, która umożliwia rowerzystom zwiedzenie wielu ważnych miejsc pielgrzymkowych w Europie, a także zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy na rowerze.
EuroVelo 4 – Szlak Europy Centralnej
Szlak Europy Centralnej (EV 4) to jedna z tras EuroVelo, która wiedzie przez takie kraje europejskie jak Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Czechy, Polska, Ukraina. Trasa ma długość około 5 100 km i prowadzi przez malownicze krajobrazy i wiele historycznych miast Europy Środkowej. Podczas podróży czeka na nas mnóstwo atrakcji, takich jak wspaniała architektura średniowieczna, dynamiczne miasta, lekcje historii i możliwość ucieczki od tłumu turystów. Trasa EuroVelo 4 jest tak zróżnicowana, że trudno zdecydować, od czego zacząć.
Szlak Europy Centralnej to trasa, która umożliwia zwiedzenie pięknych krajobrazów i wielu ważnych miejsc historycznych w Europie Środkowej. Rowerzyści mogą też poznać kulturę, tradycje i lokalną kuchnię w każdym z krajów, przez które prowadzi trasa.
EuroVelo 5 – Via Romea (Francigena)
EuroVelo 5 – Via Romea (Francigena) to kolejny ze szlaków rowerowych tworzących sieć EuroVelo. Trasa ta prowadzi od Canterbury w Wielkiej Brytanii aż do Brindisi we Włoszech, łącząc wiele ważnych miejsc historycznych i kulturowych Europy. To trasa o długości około 3 200 km. Przebiega przez 7 różnych krajów i łączy zarówno nowoczesne, jak i starożytne instytucje, z wieloma katedrami, kościołami, pomnikami i muzeami. EuroVelo 5 oferuje coś dla każdego, niezależnie od tego, czy chcesz krótkiej przerwy, czy długiej przygody.
Trasa przebiega przez Wielką Brytanię, Francję, Belgię, Luksemburg, Niemcy, Szwajcarię, Włochy.
Włochy to kraj, przez który przebiega większa część szlaku. Rowerzyści mają okazję zobaczyć piękne krajobrazy Toskanii, odwiedzić miasta takie jak Florencja, Siena czy Rzym, a także podziwiać widoki na Apeniny i Morze Adriatyckie.
Trasa EuroVelo 5 – Via Romea (Francigena) to nie tylko wspaniałe krajobrazy, ale także kultura, tradycje i smak regionów, przez które prowadzi szlak. Rowerzyści mogą poznać nie tylko historię, ale także codzienne życie mieszkańców poszczególnych miast i regionów, przez które przemijają.
EuroVelo 6 – Atlantyk–Morze Czarne
EuroVelo 6 to jeden z najpopularniejszych szlaków. Znajdziemy tam wybrzeża, rzeki, zamki, dobrą infrastrukturę i łagodny teren, co sprawia, że jest to wymarzona trasa dla turystów rowerowych. Najbardziej znane odcinki wzdłuż rzek Loara i Dunaju są znane na całym świecie. W czasie jazdy na rowerze przez winnice we Francji można skosztować najlepszych win, w Wiedniu zwiedzić najpiękniejsze muzea, a w Serbii poczuć ciepło ludzi.
Szlak przebiega przez Francję, Szwajcarię, Niemcy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Serbię, Rumunię, Bułgarię.
Ta trasa to jeden z najdłuższych szlaków rowerowych w sieci EuroVelo, a jej długość wynosi 4 448 km. Prowadzi od wybrzeża Atlantyku we Francji aż do Morza Czarnego w Rumunii, mijając po drodze piękne krajobrazy i ważne miejsca kulturowe i historyczne.
Szlak EuroVelo 6 – Atlantyk–Morze Czarne to nie tylko wspaniałe krajobrazy, ale także kultura i historie miast, przez które prowadzi trasa. Na tej trasie rowerzyści mają okazję podziwiać piękne krajobrazy i cieszyć się aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu.
EuroVelo 7 – Szlak Słońca
EuroVelo 7, zwany również Szlakiem Słońca, to trasa o długości około 7 700 km, która rozciąga się od północnej Europy aż po słoneczne południe. Podczas podróży możesz zanurzyć się w kulturze, podziwiać malownicze krajobrazy, a także poznać historię i dziedzictwo dziewięciu europejskich krajów, w tym Danii, Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Włoch, Słowenii, Chorwacji i Hiszpanii.
Szlak ten przeprowadzi Cię przez wiele wspaniałych miejsc, takich jak rowerowe rajdy w Malmö, Kopenhadze, Berlinie i Bolzano, pokonywanie Alp, dotarcie na koniec „włoskiego buta” i odkrycie słonecznego archipelagu Malty – to tylko niektóre z licznych atrakcji, jakie czekają na rowerzystów.
EuroVelo 8 – Szlak Śródziemnomorski
EuroVelo 8 to trasa rowerowa biegnąca wzdłuż wybrzeży Morza Śródziemnego. Na trasie tej można podziwiać błyszczące, szmaragdowe morza, kilometry złocistych plaż, tajemnicze wyspy, wspaniałe jedzenie i starożytne miasta. Czy jest lepszy sposób na odkrywanie tych miejsc niż jazda na rowerze? Można podziwiać Alhambrę w Grenadzie czy zjawiskową architekturę Gaudiego w Barcelonie, poczuć romantyzm kanałów w Wenecji czy Starego Miasta w Dubrowniku, a także zjechać na jedną z zapraszających do relaksu plaż. Chociaż trasa EuroVelo 8 łączy wiele już popularnych miejsc turystycznych, wciąż można odkryć wiele nieodkrytych perełek wzdłuż drogi. Więc na co czekasz? Wsiądź na rower!
Szlak ten, nazywany również „La Mediterraneenne”, prowadzi przez 11 krajów: Hiszpanię, Francję, Włochy, Słowenię, Chorwację, Bośnię i Hercegowinę, Czarnogórę, Albanię, Grecję, Turcję, Cypr. Przez większą część trasy przebiega on wzdłuż wybrzeża, ale w niektórych miejscach prowadzi także przez wnętrze kontynentu.
W trakcie jazdy rowerem po EuroVelo 8 można podziwiać przepiękne krajobrazy, w tym piękne plaże, malownicze zatoki oraz historyczne miasta i porty. Rowerzyści mają okazję zobaczyć takie słynne miejsca jak katedra Sagrada Familia w Barcelonie, czy Dubrownik w Chorwacji.
Na trasie EuroVelo 8 można również poznać bogatą historię i kulturę regionów, przez które prowadzi szlak. Na przykład w Hiszpanii rowerzyści mogą odwiedzić klasztor w Montserrat. EuroVelo 8 – Szlak Śródziemnomorski – to idealna trasa dla miłośników kultury, historii i pięknych krajobrazów.
EuroVelo 9 – Bałtyk–Adriatyk
EuroVelo 9 to trasa rowerowa o długości 2 050 km, która biegnie od Morza Bałtyckiego do Morza Adriatyckiego. Choć nie jest to najdłuższa trasa EuroVelo, to zdecydowanie warto ją wybrać ze względu na bogactwo krajobrazów, jakie oferuje. Na trasie znajdują się rzeki, morza i góry, a EuroVelo 9 pełna jest przygód na swojej drodze. Możesz zacząć od orzeźwiającej przejażdżki po wybrzeżu Bałtyku i zakończyć podróż relaksującą kąpielą w Morzu Adriatyckim. Po drodze możesz cieszyć się gościnnymi społecznościami o wykwintnych tradycjach kulinarnych w Polsce, Czechach, Austrii, Słowenii, we Włoszech i w Chorwacji. Ta trasa nazywana jest czasem „szlakiem bursztynowym”, ponieważ w przeszłości cenny bursztyn, znaleziony w regionie Bałtyku, był przewożony takimi szlakami aż do Morza Śródziemnego!
EuroVelo 9 to nie tylko trasa dla miłośników krajobrazów i kultury, ale także dla fanów sportów ekstremalnych. Na trasie znajdują się liczne szlaki górskie i rowerowe, gdzie można przeżyć niezapomniane wrażenia.
Wszystkie kraje, przez które prowadzi szlak, oferują rowerzystom szeroką gamę usług i udogodnień, takich jak wypożyczalnie rowerów, punkty serwisowe oraz liczne punkty gastronomiczne z lokalnymi specjałami. Dzięki temu EuroVelo 9 jest idealnym miejscem dla turystów, którzy chcą aktywnie spędzić czas i poznać piękno Europy.
EuroVelo 10 – Szlak Wokół Bałtyku
EuroVelo 10 to trasa rowerowa biegnąca wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego, która obejmuje plaże, klify, lasy, porty, przystanie oraz tysiące małych i dużych wysp. Trasa ta prowadzi przez różne kultury, które wykształciły się wzdłuż brzegów morza. Jest to atrakcyjny cel podróży, a EuroVelo 10 zapewni doskonałą okazję do lepszego poznania tego zakątka Europy. Po drodze będziesz mieć również wyjątkową okazję do kontaktu z naturą, zwłaszcza podczas eksploracji wybrzeża.
Trasa EuroVelo 10 obejmuje takie kraje jak Polska, Niemcy, Dania, Szwecja, Finlandia, Rosja, Estonia, Łotwa, Litwa. Prowadzi ona po malowniczych krajobrazach od wybrzeży Bałtyku, przez lasy, pola i łąki, aż do wybrzeży Zatoki Fińskiej. Podczas jazdy rowerem przez Szlak Wokół Bałtyku można podziwiać piękne krajobrazy.
Trasa EuroVelo 10 oferuje też wiele udogodnień dla rowerzystów, takich jak dobrze oznakowane szlaki, liczne punkty serwisowe, wypożyczalnie rowerów oraz szeroką gamę miejsc noclegowych i gastronomicznych. Dzięki temu można swobodnie planować trasę i cieszyć się w pełni pięknem krajobrazów i kultury nadbałtyckiej Europy.
Szlak Wokół Bałtyku jest również jednym z najbezpieczniejszych szlaków rowerowych w Europie ze względu na dobrze rozwiniętą infrastrukturę i wygodne ścieżki rowerowe. Dlatego też jest to idealne miejsce dla rodzin z dziećmi i wszystkich, którzy cenią sobie aktywny wypoczynek w pięknych, bezpiecznych okolicach.
EuroVelo 11 – Szlak Europy Wschodniej
EuroVelo 11, nazywany przez niektórych rowerzystów „Bestią Wschodu”, to długi szlak o długości 6 550 km, który rozciąga się od północno-wschodniego krańca Norwegii aż do słonecznej Grecji. Trasa ta poprowadzi Cię przez 6 niezwykle różnych stolic: Helsinki, Wilno, Warszawę, Belgrad, Skopje i Ateny. Spróbuj swoich sił na tym szlaku i odkryj nowe ulubione miejsca!
Trasa EuroVelo 11 oferuje rowerzystom niesamowite wrażenia, takie jak piękne krajobrazy, urocze miasteczka, malownicze zamki i pałace, piękne parki narodowe, a także wiele zabytków historycznych i kulturowych. Dzięki temu można poznać różnorodność i bogactwo kulturowe regionu Europy Wschodniej.
Dzięki dobrze oznakowanym szlakom rowerowym i szerokiej gamie udogodnień dla rowerzystów, takich jak punkty serwisowe, wypożyczalnie rowerów i miejsca noclegowe, można swobodnie planować swoją trasę i cieszyć się rowerową przygodą. Szlak ten jest również odpowiedni dla turystów, którzy szukają aktywnego wypoczynku, ponieważ po drodze znajduje się wiele atrakcji turystycznych.
Trasa rowerowa EuroVelo 11 oferuje również wiele możliwości dla miłośników natury, ponieważ biegnie przez wiele obszarów chronionych, takich jak parki narodowe i rezerwaty przyrody. Dzięki temu można podziwiać piękno przyrody oraz zwierzęta i rośliny, które występują tylko w tych regionach Europy.
Szlak Europy Wschodniej jest również doskonałym sposobem na poznanie kultury i historii krajów, przez które biegnie. W każdym z nich można zobaczyć piękne zabytki architektoniczne, muzea, a także poznać zwyczaje i tradycje kulturowe. Dzięki temu trasa ta jest idealna dla osób, które chcą poznać kulturę i historię Europy Środkowej i Wschodniej, jednocześnie uprawiając sport i ciesząc się pięknymi krajobrazami.
EuroVelo 12 – Szlak Wokół Morza Północnego
EuroVelo 12, znana również jako „Szlak Wokół Morza Północnego”, to popularna trasa rowerowa, która prowadzi wzdłuż wybrzeży Morza Północnego przez osiem krajów. Trasa o długości około 7 050 km zaskoczy Cię swoim zróżnicowaniem, prowadząc przez krajobrazy o różnej charakterystyce – od terenów poniżej poziomu morza w Holandii po klify o wysokości 300 metrów w Norwegii. W trakcie jazdy tą trasą można znaleźć 18 zabytków z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Szlak Wokół Morza Północnego to wyzwanie dla każdego rowerzysty, ale jednocześnie niezapomniana przygoda, która pozwoli na poznanie piękna i bogactwa kulturowego krajów, przez które prowadzi trasa.
EuroVelo 13 – Szlak Żelaznej Kurtyny
EuroVelo 13 to trasa, która wiedzie wzdłuż dawnej żelaznej kurtyny, czyli granicy dzielącej Europę na dwa bloki – wschodni i zachodni. Trasa ma ponad 9 950 km i rozciąga się od Morza Barentsa po Morze Czarne. EuroVelo 13 to nie tylko wspaniała okazja do odkrywania historii Europy i zrozumienia jej podziałów, ale również szansa na podziwianie różnorodnych krajobrazów i kultur.
Trasa przechodzi przez kraje takie jak Norwegia, Finlandia, Rosja, Estonia, Łotwa, Litwa, Polska, Niemcy, Czechia, Austria, Słowacja, Węgry, Słowenia, Chorwacja, Serbia, Rumunia, Bułgaria, Macedonia Północna, Grecja, Turcja.
Szlak Żelaznej Kurtyny jest wyzwaniem dla każdego rowerzysty, ale jednocześnie jest idealnym sposobem na odkrycie różnorodności kulturowej i historycznej Europy.
EuroVelo 14 – Wody Europy Środkowej
EuroVelo 14 to trasa rowerowa, która stanowi ważne połączenie między wschodem a zachodem Europy, biegnąc przez Austrię i Węgry, łącząc się z trasami EuroVelo 7, 9 i 13. Nazwa trasy odnosi się do faktu, że łączy ona kilka ważnych dróg wodnych – rzek, jezior i kąpielisk – położonych w Europie Środkowej. Tematyka wody jest widoczna na całej trasie, która przebiega w pobliżu licznych ciekawych zbiorników wodnych. EuroVelo 14 łączy ze sobą piękne krajobrazy i oferuje wspaniałą przygodę rowerową dla osób, które chcą przemierzyć większe odległości. Dodatkowo, trasa jest bardzo dobrze obsługiwana przez kolej.
EuroVelo 15 – Szlak Renu: Andermatt–Hoek van Holland
EuroVelo 15, zwany także „Szlakiem Renu”, to trasa rowerowa biegnąca wzdłuż jednej z najdłuższych rzek w Europie, Renu, od szwajcarskich Alp do Morza Północnego. Trasa ta nadaje się dla rowerzystów o różnym poziomie sprawności fizycznej i umiejętnościach, ponieważ oferuje różnorodne krajobrazy i nie wymaga specjalistycznego sprzętu rowerowego. Przez wieki Ren sprzyjał rozwojowi kulturalnego i ekonomicznego dialogu między regionami Alp a Europą Północną. EuroVelo 15 zapewnia możliwość zwiedzenia piękna krajobrazów rzeki oraz uroczych miast i wiosek, które ją otaczają. Trasa ta cieszy się popularnością wśród rowerzystów, ponieważ oferuje wiele możliwości do odkrywania ciekawych miejsc i zapierających dech w piersiach krajobrazów.
Szlak Renu jest idealny dla rowerzystów o różnym poziomie zaawansowania, ponieważ większość trasy prowadzi wzdłuż zwykłych dróg, z jedynie kilkoma wyjątkami, gdzie istnieją trasy rowerowe. Cała trasa jest dobrze oznakowana i łatwa do śledzenia, a także posiada liczne punkty wypoczynkowe, gdzie rowerzyści mogą odpocząć, napić się wody czy zjeść coś pożywnego.
EuroVelo 17 – Szlak rowerowy Rodanu
Trasa EuroVelo 17 – Rowerowa Droga Rodanu rozpoczyna się w uroczym alpejskim miasteczku Andermatt w Szwajcarii. Miejsce to jest zarówno początkiem dla trasy EV17, jaki i EV15. Trasa prowadzi aż do pięknych wybrzeży Morza Śródziemnego we Francji. Łącząc Alpy, jezioro Genewskie, pola lawendowe w Prowansji, ta najkrótsza trasa EuroVelo oferuje wiele różnych kultur, krajobrazów i doświadczeń. Trasa przebiega przez Szwajcarię oraz Francję.
EuroVelo 19 – Szlak Rowerowy Nad Mozą
Ta trasa rowerowa prowadzi wzdłuż jednej z najważniejszych rzek w Europie i jest odpowiednia dla rowerzystów o każdym poziomie zaawansowania. Trasa przebiega przez płaskowyż Langres, Hoek van Holland czy Rotterdam. Przebiega ona przez 3 kraje – Francję, Belgię i Holandię. Szlak EuroVelo 19 mierzy ponad 1 050 kilometrów oznakowanych dróg.
Ta atrakcyjna i zróżnicowana trasa oferuje nieustannie zmieniające się krajobrazy, z uroczymi miasteczkami i wioskami po obu brzegach rzeki. Dodatkowo, na trasie znajduje się wiele obiektów dziedzictw kulturowych czy kulinarnych.
Dbamy o Twoją prywatność, zapoznaj się z informacją:
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych w opisanych dalej celach, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Dostosuj zgody
Dzięki plikom cookies i technologii pokrewnej (dalej: jako „pliki cookies”) poprawiamy funkcjonalność strony oraz wyświetlamy Ci treści, które lepiej odpowiadają na Twoje potrzeby i oczekiwania.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Niezbędne wykorzystywanie plików cookies
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
zawsze aktywne
Cele IAB TCF
Cele:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich(112 partnerów)
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Większość celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu, wiąże się z przechowywaniem lub uzyskiwaniem dostępu do informacji z Twojego urządzenia użytkownika, gdy korzystasz z aplikacji lub odwiedzasz witrynę internetową. Na przykład dostawca lub wydawca mogą umieścić pliki cookie na Twoim urządzeniu, gdy po raz pierwszy odwiedzasz witrynę internetową. Chodzi o możliwość rozpoznania urządzenia podczas kolejnych wizyt (w ramach każdorazowego dostępu do określonych plików cookie).
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam(65 partnerów)
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Producent samochodów chce promować swoje pojazdy elektryczne wśród świadomych ekologicznie użytkowników żyjących w mieście, po godzinach pracy. Reklama wyświetla się na stronie z powiązaną treścią (np. w związku z artykułem na temat działań dotyczacych zmian klimatycznych) po godzinie 18:30. Jest widoczna dla użytkowników, których nieprecyzyjna lokalizacja wskazuje na to, że znajdują się w strefie miejskiej.
Duży producent akwareli chce przeprowadzić kampanię reklamową online dotyczącą najnowszej gamy oferowanego asortymentu. Zależy mu na dywersyfikacji odbiorców i chce dotrzeć do jak największej liczby amatorów malarstwa i profesjonalnych artystów. Wolałby, aby reklama nie pojawiała się obok niedopasowanych treści, na przykład przy artykule dotyczacym tego, jak pomalowac dom. Wykrywana jest liczba wyświetleń reklamy. Podlega ona ograniczeniom, tak aby użytkownik nie oglądał jej zbyt często.
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam(92 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Jeśli przeczytałeś kilka artykułów o najlepszych akcesoriach rowerowych do kupienia, to informacja ta może zostać wykorzystana do stworzenia profilu o Tobie odnośnie do faktu, iż interesują Cię akcesoria rowerowe. Takiego profilu można użyć lub poprawić go później, w tej samej lub w innej witrynie bądź w aplikacji. Wszystko po to, żeby pokazać Ci reklamę konkretnej marki akcesoriów rowerowych. Jeśli spojrzysz również na konfigurator wyposażenia pojazdu w witrynie producenta samochodów luksusowych, informacja ta może zostać powiązania z tym, że interesujesz się rowerami. Rzecz w tym, aby udoskonalić Twój profil w oparciu o założenie, że interesujesz się luksusowym sprzętem rowerowy.
Firma odzieżowa chce wypromować nową linię ubrań dziecięcych najwyższej klasy. Nawiązuje kontakt z agencją, która obsługuje sieć sklepów odwiedzanych przez zamożnych klientów (np. eleganckich supermarketów). Firma odzieżowa prosi agencję o utworzenie profili młodych rodziców lub par, które prawdopodobnie są zamożne i mają od niedawna dzieci. Profile te mają być później wykorzystane do wyświetlania odpowiednich reklam w aplikacjach partnerów przeznaczonych dla młodych par.
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam(85 partnerów)
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Sklep internetowy chce reklamować ograniczoną czasowo wyprzedaż butów do biegania. Sklep pragnie kierować reklamy do użytkowników, którzy wcześniej oglądali buty do biegania w aplikacji mobilnej. Technologie śledzące mogą być wykorzystywane do rozpoznawania, czy użytkownik wcześniej korzystał z aplikacji mobilnej do przeglądania butów do biegania. Chodzi o pokazanie odpowiednich reklam w aplikacji./ po to aby wyswietlic tobie odpowiednie technologie
Profil utworzony z myślą o spersonalizowanej reklamie w odniesieniu do osoby, która szuka akcesoriów rowerowych w witrynie internetowej, może zostać wykorzystany do wyświetlania odpowiedniej reklamy takich akcesoriów w aplikacji mobilnej innej organizacji.
Tworzenie profili w celu personalizacji treści(31 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Przeczytałeś kilka artykułów na platformie mediów społecznościowych o tym, jak zbudować domek na drzewie. Informacje te mogą zostać dodane do Twojego profilu, aby oznaczyć Twoje zainteresowanie treściami związanymi z aktywnością na świeżym powietrzu oraz przewodnikami dla samouków (chodzi o umożliwienie personalizacji treści, tak aby na przykład w przyszłości wyświetlało Ci się więcej postów na blogach i artykułów na temat domków na drzewach czy drewnianych chatek w lesie).
Obejrzałeś trzy filmy na temat eksploracji przestrzeni kosmicznej w różnych aplikacjach telewizyjnych. Niezależna platforma informacyjna, z którą nie miałeś jeszcze do czynienia, tworzy profil oparty na dotychczasowych treściach przeglądanych przez Ciebie. Oznacza zatem eksplorację przestrzeni kosmicznej jako temat, który może Ci się wydać nteresujący w innych materiałach wideo.
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści(27 partnerów)
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Czytasz artykuły na temat wegetarianizmu na pewnej platformie mediów społecznościowych. Następnie zaczynasz korzystać z aplikacji kulinarnej niezależnej firmy. Profil utworzony na Twój temat na platformie mediów społecznościowych będzie wykorzystywany do prezentowania Ci przepisów wegetariańskich na ekranie powitalnym aplikacji kulinarnej.
Obejrzałeś trzy filmy o wioślarstwie w różnych witrynach internetowych. Niezależna platforma udostępniająca materiały wideo zarekomenduje Ci pięć innych filmów na temat wioślarstwa, które mogą Cię zainteresować podczas korzystania z aplikacji telewizyjnej – w oparciu o profil utworzony na Twój temat po odwiedzeniu przez Ciebie wspomnianych wcześniej witryn internetowych w celu obejrzenia filmów online.
Pomiar efektywności reklam(77 partnerów)
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Kliknąłeś reklamę dotyczącą rabatów Black Friday oferowanych przez sklep internetowy na witrynie internetowej wydawcy i dokonałeś zakupu produktu. Twoje kliknięcie zostanie powiązane z tym zakupem. Dokonany zostanie pomiar Twojej interakcji celem sprawdzenia, ile kliknięć reklamy doprowadziło do zakupu.
Jesteś jedną z niewielu osób, które kliknęły reklamę dotyczącą zniżki z okazji „międzynarodowego dnia uznania”, oferowanej przez sklep internetowy z prezentami w aplikacji wydawcy. Wydawca chce uzyskać odpowiednie raporty, aby dowiedzieć się, jak często Ty lub inni użytkownicy oglądali konkretne reklamy w aplikacji, a w szczególności tę dotyczącą „międzynarodowego dnia uznania”. Rzecz w tym, aby pomóc wydawcy i jego partnerom (np. agencjom) w optymalizacji lokowania reklam.
Pomiar efektywności treści(31 partnerów)
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Przeczytałeś wpis na blogu o pieszej turystyce w aplikacji mobilnej wydawcy, po czym skorzystałeś z linku do polecanego i powiązanego postu. Twoja reakcja zostanie zarejestrowana, gdyż pozwala sądzić, że początkowy post dotyczący pieszych wędrówek był przydatny i udało się zainteresować Cię powiązanym postem. Odpowiednie wskaźniki zostaną zmierzone, aby dowiedzieć się, czy w przyszłości tworzyć więcej postów na temat pieszych wędrówek i gdzie je umieszczać na ekranie głównym aplikacji mobilnej.
Został Ci zaprezentowany materiał wideo o trendach modowych, ale przestałeś go oglądać po 30 sekundach. Ta informacja pozwala określić prawidłową długości przyszłych filmów o trendach modowych.
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł(54 partnerów)
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Właściciel księgarni internetowej chce, aby raporty handlowe pokazywały odsetek odwiedzających, którzy odwiedzili witrynę i opuścili ją, nic nie kupiwszy, osób, które odwiedziły witrynę i kupiły ostatnią autobiografię celebryty miesiąca, jak również średni wiek i rozkład dystrybucji poszczególnych kategorii wśród kobiet i mężczyzn. Dane związane z nawigacją przez Ciebie po witrynie i Twoimi cechami osobistymi są następnie wykorzystywane i łączone z innymi odpowiednimi informacjami w celu wygenerowania wspomnianych statystyk.
Reklamodawca chce lepiej poznać preferencje odbiorców, którzy wchodzą w interakcje z jego reklamami. Zleca więc instytutowi badawczemu porównanie cech charakterystycznych użytkowników, którzy zareagowali na reklamę z typowymi atrybutami użytkowników podobnych platform na różnych urządzeniach. Wypracowane porównanie uświadamia reklamodawcy, że odbiorcy jego reklam uzyskują do nich dostęp głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych i są to zwykle osoby w wieku od 45 do 60 lat.
Rozwój i ulepszanie usług(61 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Platforma technologiczna współpracująca z dostawcą mediów społecznościowych zauważa wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych i wyciąga wniosek – na podstawie profili użytkowników – że wielu z nich korzysta z połączeń mobilnych. Decyduje się na skorzystanie z nowej technologii dostarczania reklam sformatowanych specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych. Są to reklamy o niskiej przepustowości, a jednocześnie bardzo wysokiej efektywności.
Reklamodawca poszukuje nowej metody wyświetlania reklam na nowym typie urządzenia konsumenckiego. W związku z tym gromadzi informacje dotyczące sposobów interakcji użytkowników z nowym urządzeniem. Chciałby dowiedzieć się, czy może zbudować nowy mechanizm wyświetlania reklam na urządzeniu tego rodzaju.
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści(14 partnerów)
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Magazyn podróżniczy opublikował w swojej witrynie internetowej artykuł na temat nowych kursów online prowadzonych przez szkołę językową, ukierunkowanych na ułatwianie komunikacji w czasie podróży. Wpisy na blogu szkoły są umieszczane bezpośrednio w dolnej części strony. Dobiera się je na podstawie Twojej nieprecyzyjnej lokalizacji (na przykład wpisy na blogu wyjaśniające program kursów dotyczących języków innych niż język kraju, w którym się znajdujesz).
Aplikacja mobilna z wiadomościami sportowymi zaczęła publikować nową serię artykułów na temat ostatnich meczów piłkarskich. W każdym artykule są filmy (dostarczane przez niezależną platformę streamingową) z najciekawszymi fragmentami poszczególnych meczów. Jeżeli użytkownik przyspieszy jakiś film, może to oznaczać, że następny prezentowany materiał wideo powinien być krótszy.
Cele specjalne:
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
(89 partnerów)
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Pośrednik reklamowy dostarcza reklamy różnych reklamodawców do swojej sieci witryn partnerskich. Zauważa duży wzrost liczby kliknięć reklam odnoszących się do jednego reklamodawcy. Na podstawie danych dotyczących źródła kliknięć dochodzi do wniosku, że 80% kliknięć pochodzi od botów, a nie od ludzi.
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści(81 partnerów)
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Kliknięcie łącza w artykule zwykle kieruje użytkownika na inną stronę lub część artykułu. Aby to osiągnąć, 1) przeglądarka wysyła żądanie na serwer połączony z witryną internetową, 2) serwer odpowiada („oto artykuł, o który prosiłeś”), korzystając z informacji technicznych automatycznie zawartych w żądaniu wysłanym przez urządzenie, aby prawidłowo wyświetlić informacje/ilustracje będące częścią żądanego artykułu. Technicznie rzecz biorąc, taka wymiana informacji jest niezbędna do dostarczenia treści wyświetlanych na ekranie.
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich(69 partnerów)
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Gdy użytkownik odwiedza witrynę internetową i ma wybór między wyrażeniem zgody lub odmową korzystania z profili w związku z przekazywaniem personalizowanych reklam, decyzja podjęta przez użytkownika w tym zakresie zostaje zapisana i przekazana dostawcom reklam, tak aby prezentowane reklamy były z nią zgodne.
Funkcje:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł(81 partnerów)
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
Łączenie różnych urządzeń(78 partnerów)
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie(83 partnerów)
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Funkcje specjalne:
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych(45 partnerów)
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji(14 partnerów)
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.