Do rozgrywania meczu potrzebne jest pojedyncze gumowe kółko o wadze 160 - 165 gramów i średnicy 17 cm (istnieje też wariant gry z dwoma kółkami). Zadaniem obu drużyn jest wykonanie rzutu ringiem na połowę przeciwników w taki sposób, aby nie mogli go poprawnie złapać. Gra toczy się do uzyskania przez jedną z ekip 15 punktów lub, w przypadku remisu 14 – 14, do dwupunktowej przewagi. Rozgrywka definitywnie kończy się jednak, gdy jedna z drużyn zdobędzie 17 punktów. Dodatkowo przy zdobyciu przez jedną z ekip ośmiu punktów następuje zmiana stron boiska.
Ringo wprowadza się do gry poprzez serwis wykonywany zza końcowej linii boiska. Każdy gracz wykonuje serw kolejno po pięć razy. Kółko łapie się tylko jedną ręką. Ważne jest, aby chwyt odbywał się przynajmniej jednym palcem. Jeśli ringo spadnie na nadgarstek lub przedramię, punkt zdobywa przeciwnik. Ringo trzymamy tylko w tej ręce, która je złapała, nawet nieświadoma zmiana dłoni kosztuje drużynę jeden punkt.
Kółko powinno latać w pozycji poziomej. Podczas lotu nie może obracać się o 180 stopni w pionie i poziomie, ani też koziołkować. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy ringo dotknie górnej taśmy, a następnie spadnie na boisko, wykonując przy tym przypadkowe ewolucje. Rzut ringo bez wprawienia go w obrót to automatyczna strata punktu. Ważne jest, aby w momencie rzutu co najmniej część lub cała stopa zawodnika dotykała podłoża.