Wydłużanie dystansu biegowego – o czym należy pamiętać?

Wydłużanie dystansu biegowego – o czym należy pamiętać?

on Czerwiec 30 | in Sport | by | with 1 Comment

Wraz z rozpoczęciem przygody z bieganiem powinniśmy mądrze obmyślić taktykę treningu, który będzie naszym kluczem do polepszenia kondycji i kształtowania sylwetki. Prezentujemy kilka rad, które warto zastosować zanim zaczniemy wydłużanie dystansu biegowego.

Na początku nie warto szarżować – zaplanujmy krótsze trasy, które przyzwyczają nas do biegu i nie spowodują nadmiernego zmęczenia oraz wystąpienia nieprzyjemnych zakwasów. Wydłużajmy dystans co tydzień, przykładowo o 1-2 km. Będziemy czuć się wtedy lepiej i jednocześnie nasze możliwości fizycznie systematyczne zaczną wzrastać. Zapobiegnie to także szybkiemu zniechęceniu i porzuceniu idei biegania.

Książka Biegać mądrze*

Książka Biegać mądrze*

Podstawą jest oczywiście rozgrzewka, bez której nie może obejść się żaden trening. Nie bagatelizujmy tego ważnego czynnika, bo w przeciwnym razie możemy nabawić się kontuzji. Dokładnie rozciągnięte mięśnie wpłyną na poprawę naszej wytrzymałości. Poświęć na rozgrzewkę co najmniej 15 minut i staraj się ćwiczyć wszystkie partie ciała.

Książka Bieganie bez wysiłku*

Książka Bieganie bez wysiłku*

Dla początkujących zalecanie jest stosowanie marszobiegów, które z biegiem czasu można zamienić na trening z pełnym obciążeniem organizmu. Przykładowo zastosować można taktykę 5 minut biegu, 1 minuta marszu. Marsz pozwoli na uspokojenie oddechu i chwilowy odpoczynek.

Książka Bieganie jest proste*

Książka Bieganie jest proste*

Poszukuj nowych miejsc do biegania. Różnicuj trasy zarówno pod względem dystansu, jak i rodzaju nawierzchni. Unikaj monotonii, by nie była pretekstem do szybkiego porzucenia ćwiczeń.

Poradnik Sztuka biegania*

Poradnik Sztuka biegania*

Nie wymagaj na starcie od siebie zbyt dużo. Stopniowo zwiększaj swoje cele i nie bądź dla siebie zbyt surowy. Dobra kondycja przychodzi z czasem, nie każdy z nas musi być od razu maratończykiem. Pamiętaj, że biegasz przede wszystkim dla zdrowia i relaksu, a nie dla bicia rekordów. Zdrowe podejście to złoty środek, który umożliwi osiągnięcie sukcesu.
*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

Pin It

Jedna odpowiedź

  1. [...] na nie reagować, wprowadź urozmaicenia. Na przykład, jeżeli biegasz, to zwiększ dystans lub [...]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


8 × = czterdzieści osiem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top