Data publikacji:

Trening w upalny dzień – 5 najważniejszych zasad

Organizm źle znosi zbyt wysokie temperatury, więc planując trening w upalny dzień trzeba pamiętać o kilku zasadach. Przedstawiamy 5 najważniejszych, które znacznie ułatwią ćwiczenia i wpłyną na poprawę samopoczucia.

Po pierwsze, należy zadbać o dobre nawodnienie. Podczas wysiłku fizycznego w trakcie upałów ciało nagrzewa się jeszcze bardziej niż zwykle, co prowadzi do wzmożonej utraty płynów. Nawet niewielkie odwodnienie może skutkować obniżeniem wydajności psychofizycznej, a co za tym idzie – zwiększeniem poziomu zmęczenia i utraty sił. Pamiętaj zatem, by zawsze mieć pod ręką dużą butelkę wody (przy godzinnym treningu co najmniej 0,5 l) i przed wzmożonym wysiłkiem wypić nawet do 1,5 litra płynów.

Kolejna sprawa to dbanie o stały poziom elektrolitów, które ulegają znacznej redukcji podczas wysokich temperatur. Jeśli planujesz trening w upalny dzień, zadbaj o napój izotoniczny, który po ćwiczeniach uzupełni utracony potas i sód.

Trzecia zasada dotyczy zbilansowanej diety. Przy planowaniu posiłków pamiętaj o zwiększonej dawce węglowodanów, które dodadzą Ci energii i sił do ćwiczeń. Powinny stanowić nawet 70% dziennej dawki kalorii, jeśli decydujesz się na wysiłek fizyczny w pełnym słońcu.

Nie należy zaczynać ruchu na najwyższych obrotach. Wskazane jest, by stopniowo zwiększać obciążenie i intensywność, aby organizm przyzwyczaił się do wysokiej temperatury. Dzięki temu będziesz się mniej pocić, tętno pozostanie w normie, a trening w upalny dzień nie będzie tak dokuczliwy i wyczerpujący.

Ostatnią kwestią jest pora ćwiczeń. Jeśli tylko masz taką możliwość, na wysiłek fizyczny wybieraj godziny poranne, gdy słońce nie jest jeszcze zbyt silne. Warto ubierać się na jasno, ponieważ ciemne tkaniny jeszcze bardziej przyciągają światło i co za tym idzie – powodują nadmierną potliwość.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

Autor: Sylwia Stwora