Data publikacji:

Supertrening w 30 minut

Czy wiesz, że ćwicząc regularnie, możesz nigdy nie używać niektórych grup mięśniowych? Jeśli marzysz o kompleksowym treningu, który zadba nie tylko o estetykę, ale też o siłę Twojego ciała, to mamy dla Ciebie interesującą opcję. Odpowiadamy, czym jest i jak działa elektrostymulacja mięśni.

Jeśli spodoba Ci się jakiś produkt, kliknij w jego zdjęcie, aby porównać ceny i kupić go taniej w Internecie.

Czym są mięśnie głębokie?

Najprościej mówiąc, mięśnie głębokie grupa tkanek, których zadaniem jest wzmacnianie i stabilizowanie ciała człowieka. Silne mięśnie głębokie pozytywnie wpływają na naszą postawę, sposób poruszania się, a także chronią przed urazami. Niestety ignorowanie tej grupy podczas treningów, siedzący tryb życia i wiele innych czynników prowadzi do ich osłabienia. To może natomiast skutkować nawracającymi się bólami, sztywnością mięśni czy ogólną słabością ciała.

Czym jest elektrostymulacja mięśni?

Elektrostymulacja mięśni (EMS) to metoda polegająca na przesyłaniu wgłąb ciała impulsu elektrycznego. Stymuluje on do pracy wszystkie mięśnie znajdujące się w jego zasięgu. Dawka prądu przekazywana jest za pomocą specjalnych elektrod przymocowanych do skóry. Ilość i moc impulsów jest dostosowywana indywidualnie do celów treningowych danej osoby. Wszystko odbywa się pod czujnym okiem trenera lub fizjoterapeuty.

Przykładowy trening EMS (źródło: wikipedia)

Jak wygląd trening?

Na czas treningu należy ubrać strój składający się z kamizelki i pasów z wszytymi elektrodami. Przedtem trener obficie spryskuje je wodą (zwiększenie przewodnictwa). Następnie przystępujemy do ćwiczeń. Podczas gdy wykonujemy kolejne powtórzenia, mięśnie dodatkowo są pobudzane do pracy dawką prądu. W ten sposób działają jeszcze efektywniej, a Ty szybciej zauważasz rezultaty. Badania Uniwersytetu w Bayreuth i Uniwersytetu Friedricha Alexandra w Erlangenie-Nürnbergu potwierdziły również potencjał metody w walce z nadwagą: u osób należących do grupy testowej stwierdzono dziewięcioprocentowy spadek tkanki tłuszczowej (13 tygodni treningów)!

Jak długo i jak często?

Metoda EMS jest bardzo skuteczna, ale nie można jej nadużywać. Najlepiej stosować ją jako uzupełnienie regularnego programu treningowego 1-2 razy w tygodniu. Podczas treningu mięśnie pracują nawet kilkakrotnie intensywniej, więc trening nie powinien trwać dłużej niż 30 minut.

Dodatkowe korzyści

Napinanie mięśni pozytywnie wpływa tez na kondycję skóry. Staje się jędrniejsza i bardziej elastyczna. W ten sposób stopniowo eliminowane są problemy z cellulitisem.

Przeciwwskazania:

  • ciężkie i przewlekłe choroby układu oddechowego
  • problemy neurologiczne
  • cukrzyca
  • zaburzenie krzepliwości
  • wady serca, rozrusznik
  • choroby układu krwionośnego (m.in. miażdżyca)
  • nowotwory
  • alergie skórne