Data publikacji:

Akcesoria niezbędne do ćwiczeń w plenerze

Wraz z nadejściem ciepłych, wiosennych dni warto zamienić aktywność fizyczną w zamkniętym pomieszczeniu na ćwiczenia na świeżym powietrzu. Aby w pełni usprawnić trening w plenerze niezbędne będzie kilka akcesoriów sportowych.

Wybierając się na trening w plenerze warto zastanowić się, jakiego typu ćwiczenia będziemy wykonywać, co zdeterminuje typ sprzętu, który będziemy musieli ze sobą zabrać. W przypadku jogi oraz zajęć w pozycji siedząco-leżącej niezbędna będzie mata.

Ćwiczenia na świeżym powietrzu uwzględniające modelowanie pośladków i nóg to wymagają zaopatrzenia się w skakankę czy step, a przy kształtowaniu siły i rzeźbieniu mięśni najpraktyczniejszym rozwiązaniem będzie wielofunkcyjny ekspander oraz motylki. Hantle i obciążniki powinny mieć wagę, która nie sprawi problemu z przemieszczaniem się.

Aby nie nosić ze sobą całego sportowego arsenału, warto skorzystać z naturalnego oraz sztucznego wyposażenia danego terenu.  Ćwiczenia na świeżym powietrzu, do których potrzebne będzie nam oparcie lub podpora, najlepiej przeprowadzić w pobliżu drzewa, ławki, ogrodzenia z drewnianych pali, barierki na moście lub kładki oraz innyvj elementów małej architektury.

Ławka świetnie sprawdzi się jako podłoże przy wykonywaniu brzuszków czy podpórka pod nogi w czasie robienia trudniejszej wersji tradycyjnych pompek oraz szeregu ćwiczeń wymagających od nas siedzenia, leżenia na brzuchu, plecach, itp. Wykonując ćwiczenia na świeżym powietrzu piłkę lekarską i skakankę może zastąpić pień drzewa lub niska ławeczka, które posłużą zarówno jako przeszkoda, jak i podwyższenie, na które będziemy musieli wskoczyć.

Warto ulokować się także w pobliżu placu zabaw dla dzieci, gdzie pomocne mogą okazać się drabinki, itp. Jeśli zależy nam na wymodelowaniu nóg, śmiało można skorzystać z huśtawki. Z kolei konar może posłużyć jako drążek do podciągania, a w wersji luźnej za sztangę.

Autor: Marta Błeszyńska