Trening na bieżni - jak zwiększyć jego efektywność?

Trening na bieżni – jak zwiększyć jego efektywność?

on Październik 16 | in Sport | by | with No Comments

By osiągnąć zamierzone efekty i usprawnić trening na bieżni, niezbędne jest poznanie kilku istotnych wskazówek, które przeniosą ćwiczenia na zupełnie nowy poziom. Podpowiadamy, jak zwiększyć jego efektywność.

Z pewnością zauważyłeś już, że trening na bieżni jest zdecydowanie mniej męczący od standardowego biegu w terenie. Dzieje się tak z tego względu, że w klubach fitness panują znacznie lepsze warunki pod względem temperatury i wilgotności powietrza, a także nie mamy styczności z jego oporem. Dzięki temu organizm człowieka traci mniej energii na utrzymanie prawidłowej temperatury, w związku z czym automatycznie mniej się męczymy, przez co bieg nie jest tak efektywny jak w terenie.

Bieżnia z funkcją pomiaru pulsu*

Bieżnia z funkcją pomiaru pulsu*

By zbliżyć wysiłek na bieżni do tego podejmowanego na wolnym powietrzy należy stosować się do kilku prostych zasad. Po pierwsze, nie decyduj się na bieg na płaskiej powierzchni. Zastosuj niewielkie nachylenie (np. 5%). Ze względu na to, że w sali nie musisz walczyć z oporem powietrza, bieg nie będzie tak wyczerpujący jak na zewnątrz, ale jednocześnie zwiększy efektywność treningu na bieżni w porównaniu z przeprowadzaniem ćwiczeń przy zerowym nachyleniu. Nie należy również przesadzać ze stopnie wzniesienia – decyduj się maksymalnie na 7%, ponieważ wyższe wartości mogą prowadzić do kontuzji ścięgna Achillesa.

Bieżnia o mocnym silniku*

Bieżnia o mocnym silniku*

Podczas biegu staraj się zachować prostą postawę i zrezygnuj z trzymania się uchwytów – nie przynosi to żadnego efektu, a dodatkowo można utrudnić sobie tym trening. Trenuj także w sposób, który będzie polegał na naprzemiennym redukowaniu poziomu intensywności ćwiczeń – na początku zastosuj trucht, by stopniowo przechodzić do sprintu i z powrotem wracać do mniejszego tempa. Dzięki temu podniesiesz swoją wytrzymałość i w znacznym stopniu zmniejszysz odczuwane zmęczenie.

Bieżnia z regulacją kąta nachylenia*

Bieżnia z regulacją kąta nachylenia*

Pilnuj także stawianych kroków – lepiej, by były krótkie i szybkie. Robienie długich susów w dłuższej perspektywie nie przyniesie zbyt wielu korzyści. Pamiętaj, że większa ilość kroków automatycznie zwiększa efektywność treningu. Najlepszy wynik osiągniesz, gdy utrzymywać się będzie w granicach wartości 180.

Bieżnia z wyświetlaczem LED*

Bieżnia z wyświetlaczem LED*

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


trzy × = 9

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top