Rozgrzewka przed bieganiem w zimie

Rozgrzewka przed treningiem biegowym w zimie

on Marzec 4 | in Sport | by | with No Comments

Kiedy na dworze panują niskie temperatury, często zdarza się, że chcemy jak najszybciej przebiec wyznaczony dystans, mniejszą wagę przywiązując do rozgrzania mięśni. Tymczasem właśnie w zimie, rozgrzewka przed treningiem biegowym jest niezbędna, aby zapobiec kontuzjom i wychłodzeniu organizmu.

Przedbiegowa rozgrzewka w okresie zimowym powinna trwać od 10 do nawet 30 minut i pod żadnym pozorem nie może mieć jedynie formy przetruchtania pierwszego kilometra, po którym zaczniesz normalny trening. Oczywiście, wolny lub szybki bieg (np. na dystansie 200-300 metrów) albo marszobieg jest świetnym sposobem na pobudzenie układu krążenia i termogenezy, ale po takim wstępie niezbędne jest wykonanie ćwiczeń rozciągających, które nie tylko pobudzą mięśnie, stawy i ścięgna przygotowując je na wzmożony wysiłek, ale także je uelastycznią. To jest ważne zwłaszcza zimą, gdy na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach łatwo jest poślizgnąć się lub nie zauważyć kryjącej się pod białym puchem nierówności i nabawić się bolesnego urazu.

Męskie leginsy do biegania

Męskie leginsy do biegania

Rozciąganie zacznij od dolnych partii ciała oraz ćwiczeń ogólnych typu skipy A (kolana do klatki piersiowej), B (bieg z unoszeniem kolan wysoko i jednoczesnym wyrzuceniem podudzi w przód), C (uderzanie piętami o pośladki) czy D (bieg z nogami wyprostowanymi w kolanach). Możesz też zrobić kilkanaście wieloskoków i podskoków w miejscu, np. z unoszeniem kolan jak najbliżej klatki piersiowej.

Spodnie do biegania damskie

Spodnie do biegania damskie

Następnie postaw na wykroki i wymachy nóg w przód, w tył i na boki, a także na krótkich odcinkach wykonaj krok odstawno-dostawny i przeplatankę. Zrób serię po 15 przysiadów, skłonów w przód, skrętów tułowia i krążenie biodrami. Ramiona rozgrzej naprzemiennymi krążeniami w przód i w tył oraz krążeniami oburącz.

Męskie buty do biegania wodoodporne

Męskie buty do biegania wodoodporne

Pamiętaj, że rozgrzewka służy pobudzeniu organizmu i podniesieniu termogenezy, a nie zmęczeniu się w takim stopniu, abyś po niej nie miał siły na właściwy trening.

Buty do biegania damskie dla stopy supinującej

Buty do biegania damskie dla stopy supinującej

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


cztery + = 11

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top