• Nordic Walking
  • Dwuczęściowe kijki do Nordic Walking
  • Karbonowe kije do Nordic Walking
  • Kije do Nordic Walking z antypoślizgowymi nakładkami
  • Teleskopowe kijki do Nordic Walking

Nordic Walking to nie tylko jednostajny marsz dla kobiet

on Kwiecień 6 | in Relaks, Sport, W mieście | by | with 1 Comment

Wśród Polaków utarło się przekonanie, że Nordic Walking to dość monotonna i jednostajna aktywność fizyczna zarezerwowana dla kobiet i osób starszych. Tymczasem sposób marszu wymyślony przez Finów, to dynamiczna forma rekreacji wskazana dla wszystkich, również mężczyzn dbających o zdrowie i sylwetkę.

Nordic Walking

www.flickr.com/photos/badlenkirchen

Historia Nordic Walking sięga lat 20 XX wieku i związana jest z opracowaniem całorocznego programu treningowego dla narciarzy biegowych. Jednak dopiero po publikacji Fina Marko Kantaneva w 1997 roku marsz z kijkami zaczął zyskiwać uznanie w oczach amatorów aktywnego trybu życia oraz osób lubiących długie, piesze wyprawy.

Na korzyść Nordic Walking przemawia prostota, niewielkie wymagania sprzętowe – dopasowane do wzrostu kijki i wygodne obuwie, oraz idąca za tym wysoka efektywność regularnych treningów.Ta forma rekreacji sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki i dobrej kondycji.

W czasie godzinnego marszu z kijkami można spalić do 400 kcal (tradycyjny 60-minutowy spacer to utrata ok. 250 kcal). Po miesiącu regularnego maszerowania (3-5 razy/tydzień) w wysokim tempie i przy zbilansowanej diecie, waga może wskazać nawet o 5 kg mniej. Z pewnością efekty zauważymy po zmniejszających się obwodach m.in. brzucha, bioder czy ud.

Stosowanie specjalnych kijków angażuje w wysiłek górne partie mięśni, szczególnie w obrębie obręczy barkowej, co powinno zainteresować osoby borykające się z problemami górnej części kręgosłupa oraz zmagające się z nadmiernym napięciem mięśni szyi i barków. Ogólnie w czasie dynamicznego marszu pracuje i wzmacniane jest ponad 90 proc. mięśni ramion, grzbietu, klatki piersiowej, brzucha oraz nóg.

Nordic Walking jest również doskonałą formą rehabilitacji przy schorzeniach ortopedycznych i wszelkich problemach ze stawami, ponieważ specjalistyczne kijki oraz technika marszu zapobiegają nadmiernemu obciążeniu i wpływają również na poprawę postawy.

Skandynawski sposób maszerowania zbawiennie wpływa też na ciśnienie krwi i poziom cholesterolu poprzez obniżanie ich poziomu oraz jest idealnym rozwiązaniem na odprężenie się i zredukowanie stresu.

Pin It

Jedna odpowiedź

  1. [...] nich można znaleźć zapewne kijki do nordic walking (więcej na poza-domem.pl). Mogą one zwyczajowo składać się z trzech elementów, które znacznie ułatwią wyprawę i [...]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć × 8 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top