Najważniejsze praktyki biegowe które musisz znać

Najważniejsze praktyki biegowe, które musisz znać

on Styczeń 14 | in Sport | by | with No Comments

Kochasz biegać, ale musisz przerywać swoje treningi ze względu na nawracające kontuzje? Najprawdopodobniej w swoim biegowym rozwoju zapomniałeś o kilku znaczących kwestiach. Nie martw się, nie jesteś w tym osamotniony. Jeśli jednak chcesz stać się jeszcze lepszym biegaczem, zapoznaj się z najważniejszymi praktykami tej aktywności.

Przedstawiamy praktyczne porady, które pozwolą Ci ograniczyć ilość przytrafiających się kontuzji i tym samym poprawić swoje biegowe wyniki.

Wprowadź treningi siłowe

Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez osoby biegające amatorsko jest pomijanie treningu siłowego. Jeśli chcesz zachować swoją formę na jak najdłużej, postaraj się włączyć do swojej aktywności także ćwiczenia rozwijające różne grupy mięśniowe. Przydatnym dla biegaczy ćwiczeniem może być np. tzw. martwy ciąg, czyli w skrócie mówiąc podnoszenie ciężarów oraz przysiady. Takie aktywności pozwolą nam zbudować siłę i wzmocnić mięśnie stabilizujące.

Szanuj proces regeneracji

Traktowanie organizmu z szacunkiem i wsłuchiwanie się w jego potrzeby wcale nie są pustymi słowami. Traktuj swój organizm, jak najlepszego przyjaciela, a z pewnością Ci się za to odwdzięczy. Nie zmuszaj się do treningu, kiedy czujesz, że Twoje ciało jest przemęczone i woła o odpoczynek. Bądź elastyczny – nie musisz za wszelką cenę trzymać się swojego treningowe planu, by osiągnąć, jak najlepsze wyniki – nie ignoruj sygnałów, które wysyła Ci Twój organizm. W razie potrzeb, skróć swój trening lub zrób sobie dzień wolny.

Nie zanudzaj się

Wciąż wybierasz te same trasy, to samo tempo, pokonujesz tą samą odległość? Znudzenie nie jest sprzymierzeńcem Twojej efektywności. Postaraj się, jak najbardziej urozmaicać sobie swoje biegowe treningi. Wybieraj trasy o różnym nachyleniu, eksperymentuj z nawierzchnią i porą dnia. Wprowadzaj krótkie ćwiczenia i odmienne tempa – wszystko to nie tylko zapobiegnie przedwczesnemu znudzeniu bieganiem, ale i pozwoli na odnalezienie najbardziej efektywnej formy treningu.

Najważniejsze praktyki biegowe sprzęt

Na grafice: 1. Zegarek sportowy Timex, 220 zł; 2. Pas biegowy Salomon, 159 zł 

Więcej akcesoriów do biegania znajdziesz TUTAJ

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× 5 = trzydzieści

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top