błotniki do roweru

Jak dobrać błotniki do roweru?

on Marzec 24 | in Sport | by | with No Comments

Ochronią zarówno Ciebie, jak i rower przed zabrudzeniem, ale żeby dobrze spełniały swoją rolę muszą być odpowiednio dopasowane. Podpowiadamy, jak dobrać błotniki do roweru, aby poprawić komfort jazdy w niepogodę czy po mokrej nawierzchni.

Błotniki zwykle są stałym elementem rowerów miejskich i trekkingowych, ale jeśli ich nie ma, wówczas powinieneś zainwestować w model pełny z mocowaniami do tylnych widełek oraz przedniego widelca lub z usztywnieniami po bokach, które zaczepia się na zaciskach koła. W przypadku modeli górskich i crossowych przeznaczone są błotniki tymczasowe, czyli takie, które w dowolnym momencie można zamontować, a gdy już nie są potrzebne – szybko je ściągnąć.

Błotnik do roweru dla kół 24-28-cala

Błotnik do roweru dla kół 24-28-cala

Tego typu akcesoria dzielimy na przyczepiane do otworu znajdującego się w ramie i w tzw. widelcu, czyli w miejscu nad tylną oponą oraz błotniki tylne, do których nie potrzeba otworów. Do ich mocowania służy specjalny pasek lub obejma. Z kolei przednie błotniki do roweru mogą być montowane pod koroną widelca za pomocą rzepu albo opaski z gumy bądź przypinane do spodu rury.

Błotnik rowerowy tylny do mocowania do wspornika siodełka

Błotnik rowerowy tylny do mocowania do wspornika siodełka

Bardzo istotną kwestią, która zwykle determinuje to, jakie błotniki do roweru będziesz musiał kupić jest sprawdzenie, w którym miejscu i jakiego typu otwory posiada rama Twojego jednośladu.

Błotniki do roweru miejskiego

Błotniki do roweru miejskiego

Kolejnym elementem pozwalającym prawidłowo dopasować błotniki do roweru jest szerokość i wielkość koła. Błotniki powinny być szersze niż opony, aby dobrze zakrywać bieżniki (najlepiej, aby odstawały 3-5 mm od szerokości koła z każdej strony), a jednocześnie nie mogą być za długie, aby nie utrudniać jazdy. Przykładowo, tylna ochrona powinna sięgać do najbardziej wysuniętego punktu koła. Natomiast przedni błotnik wymaga zakrycia bieżnika od wysokości mniej więcej pedałów (część pod ramą) do połowy przedniego koła. Warto sięgnąć po model z dwupunktową regulacją.

Błotnik rowerowy z tworzywa sztucznego

Błotnik rowerowy z tworzywa sztucznego

Jeśli chodzi o materiał to błotniki plastikowe są tanie, ale łatwo je uszkodzić czy zahaczyć o nie, gdyż mogą się przemieszczać w trakcie jazdy. Z kolei modele z aluminium są sztywne, dzięki czemu pozostają na swoim miejscu, jednak ich odporność na zadrapania czy wygięcia jest niska.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


7 × = trzydzieści pięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top