Full Body Workout - co to takiego?

Full Body Workout – co to takiego?

on Wrzesień 9 | in Sport | by | with No Comments

Zależy Ci na wyszczupleniu całego ciała, ale nie masz czasu na podejmowanie różnorodnych zajęć sportowych w ciągu tygodnia? Full Body Workout to coś dla Ciebie. Podpowiadamy, czym charakteryzuje się taki trening.

Full Body Workout to trening stymulujący wszystkie partie mięśniowe w ciągu jednej sesji ćwiczeń. Przeznaczony jest zarówno dla początkujących, osób mających już trochę doświadczenia, jak i tych, którzy wracają do ćwiczeń po dłuższej pauzie, np. po przebytej kontuzji. Istotną zaletą zajęć jest to, że można wykonywać je na siłowni, a także w domu. Wystarczy tylko poznać ich tajniki.

Hantle winylowe o obciążeniu 2 kg*

Hantle winylowe o obciążeniu 2 kg*

Trening rzeźbiący całe ciało wykonuje się maksymalnie trzy razy w tygodniu. Podczas jednych zajęć robi się zazwyczaj od 2 do 3 serii, które składają się z ok. 15 ćwiczeń. Cykl Full Body Workout powinien trwać maksymalnie 10 tygodni, po których należy zrobić tydzień przerwy przed rozpoczęciem kolejnego.

Składana ławeczka do ćwiczeń*

Składana ławeczka do ćwiczeń*

Na każdą partię mięśniową przypada jedno ćwiczenie. Dużymi obszarami są nogi, plecy i klatka piersiowa, natomiast małe to barki, bicepsy i tricepsy. Liczba serii to odpowiednio 3 i 2. Należy pamiętać, by zaczynać od dużych partii, a później przejść do tych małych, nie na odwrót. Przykładowe ćwiczenia to: wykroki z hantelkami lub przysiady (na nogi), martwy ciąg (na plecy), wyciskanie na ławce (klatka piersiowa) i wyciskanie hantli podczas siedzenia (barki).

Kettle o obciążeniu 16 kg*

Kettle o obciążeniu 16 kg*

Każdy trening Full Body Workout powinien być zakończony ćwiczeniami aerobowymi, takimi jak jazda na rowerze stacjonarnym lub bieganie. Jeśli chodzi o dobór hantli, najlepiej wybierać te o minimalnym obciążeniu 2 kg – wtedy ćwiczenia będą bardziej efektywne.

Sztanga z zaciskami*

Sztanga z zaciskami*

Trening całego ciała podczas jednej sesji jest zazwyczaj bardzo męczący. By nie popaść w monotonię, zalecane jest modyfikowanie planów zajęć poprzez częste różnicowanie ćwiczeń. Pierwsze efekty utraty wagi oraz wymodelowania mięśni zauważyć można nawet po miesiącu przy regularnych i dokładnych treningach. Należy pamiętać, że Full Body Workout nie powinien przekraczać godziny. Nie jest zalecane zwiększanie ilości powtórzeń, bo takie modyfikacje sprzyjają kontuzji.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


9 − jeden =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top