Poduszka do balansowania

Ćwiczenia na poduszce do balansowania

on Lipiec 16 | in Sport, W mieście | by | with No Comments

Stanowi świetne uzupełnienie treningu biegowego, zajęć fitness oraz może stać się istotnym elementem rehabilitacji. Poduszka do balansowania to najlepszy sposób na pracę nad zachowaniem równowagi, a co za tym idzie prawidłowej postawy ciała.

Z dobrodziejstw poduszki do balansowania, zamiennie nazywanej poduszką stabilizacyjną lub sensomotoryczną, mogą korzystać zarówno dzieci, jak i seniorzy. Ćwiczenia z wykorzystaniem tego wciąż mało popularnego, a niezwykle prostego sprzętu sportowego to przede wszystkim trening dla naszego mózgu. Dotyczy to płaszczyzny sensomotorycznej, czyli najprościej mówiąc tego, że zachowujemy symetryczne ułożenie ciała bez konieczności patrzenia i analizowania naszych ruchów. Przykładowo, gdy wchodzimy po schodach, zwykle nie zastanawiamy się jak wysoki jest każdy stopień. Już po pierwszym kroku umiemy to ocenić i iść w górę bez patrzenia pod nogi. Bezpośrednio wiąże się to również z utrzymaniem równowagi, czyli prawidłowego, pionowego ułożenia ciała. Poduszka do balansowania pozwala też wzmocnić mięśnie, zwłaszcza brzucha i nóg.

Poduszka sensomotoryczna

Poduszka sensomotoryczna

Poduszkę do balansowania spokojnie możesz zabrać ze sobą do parku czy na wycieczkę w góry. Znajdź sobie kawałek równej oraz płaskiej powierzchni, zdejmij buty i rozpocznij trening. Stań na poduszce i zacznij od przysiadów obunóż. Pamiętaj o uginaniu kolan pod kątem 90 stopni, prostych plecach i napiętych mięśniach brzucha. Możesz pomóc sobie w utrzymaniu równowagi odwodząc wyprostowane ręce w bok. Następnie rób przysiady na jednej nodze, najpierw z nogą niećwiczącą (zgiętą w kolanie) znajdującą się z tyłu, a potem z przodu. Teraz płynnie przechodź od wyprostowanej sylwetki do pozycji tzw. bociana.

Poduszka sensomotoryczna z wypustkami

Poduszka sensomotoryczna z wypustkami

Kolejne ćwiczenie polega na przenoszeniu prostej nogi z przodu do tyłu, bez dotykania podłogi. Trudniejszy element to skręty tułowia z piłką np. lekarską, trzymaną w obu rękach lub przysiady na jednej nodze, gdy druga uniesiona w powietrzu jest prosta w kolanie lub jest ułożona na udzie nogi ćwiczącej. Najprostsze ćwiczenia na poduszce do balansowania to tzw. dynamiczne siedzenie, czyli siedzenie z wymuszaniem co pewien czas zmiany pozycji.

Poduszka balansowa z kolcami

Poduszka balansowa z kolcami

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× siedem = 63

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top