Crossfit to zajęcia ogólnorozwojowe

Crossfit – dla kogo i z jakimi korzyściami?

on Maj 7 | in Sport | by | with No Comments

Trening powszechnie kojarzony z morderczym wysiłkiem i litrami potu wylanego przez adeptów szkół policyjnych oraz wojskowych jednostek specjalnych coraz częściej staje się sposobem na poprawę wytrzymałości organizmu i wyrzeźbienie sylwetki wśród amatorów. Crossfit może uprawiać każdy, bez względu na płeć, wiek czy kondycję. Wystarczy odrobina samozaparcia.
Crossfit jest formą aktywności fizycznej nastawioną na ogólny rozwój organizmu, która opiera się na trzech podstawowych zasadach – ma być dynamicznie, krótko i intensywnie. W ramach treningu należy wykonywać ćwiczenia aerobowe, siłowe i z zakresu sztuk walki. Można postawić na jazdę na rowerze, zajęcia na siłowni, pływanie, bieganie, wiosłowanie czy też połączyć wszystkich elementy np. skakanie na skakance, pociąganie na drążku, rzuty piłką lekarską, skoki przez płotki, pompki, przysiady, brzuszki czy ćwiczenia z obciążeniem, np. hantlami.

Crossfit to zajęcia ogólnorozwojowe
Uniwersalność i różnorodność zajęć oraz dopasowanie obciążenia i intensywności do indywidualnej formy sprawiają, że tego rodzaju wysiłek fizyczny może być podejmowany przez każdego, o ile jest on gotowy zmagać się z własnymi słabościami i ćwiczyć na 100 procent swoich możliwości. Nie jest powiedziane, że mogą go stosować jedynie osoby młode. Po konsultacji z lekarzem i pod okiem instruktora spokojnie może stać się sposobem na polepszenie stanu zdrowia i sylwetki dla osób w podeszłym wieku. Crossfit to doskonała forma budowania silnego charakteru, dlatego sprawdzi się w przypadku osób próbujących swoich sił w sportach walki, triathlonie oraz wszystkich, którzy chcą wnieść świeżość do dotychczasowego treningu.

Podstawową korzyścią płynącą z uprawiania Crossfitu jest ogólna poprawa sprawności ruchowej organizmu oraz wzmocnienie mięśni i stawów. Ta forma zajęć fizycznych świetnie sprawdza się w walce o szczupłą, ładnie wyrzeźbioną sylwetkę, a poprzez nadanie jej większej gibkości i elastyczności poradzi sobie również z cellulitem. Crossfit dobrze wpłynie także na nasz układ sercowo-naczyniowy oraz oddechowy.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden − 1 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top