trening oporowy

Biegowy trening oporowy – czym jest i jak działa

on Maj 11 | in Sport | by | with No Comments

Jednym z ważnych elementów wpływających na nasze wyniki i rezultaty czasowe jest przyspieszenie. Istnieje wiele metod poprawiających ten parametr, ale trening oporowy zyskuje coraz większe uznanie wśród sportowców i ich trenerów. Na czym polega i jak działa trening oporowy?

Wydaje się, że w sportach amatorskich przyspieszenie nie odgrywa ważnej roli. To, jak szybko nabierasz prędkości, liczy się przecież w dyscyplinach opartych na rywalizacji o pierwszą pozycję na mecie, a Ty biegasz rekreacyjnie, grasz w sporty drużynowe (piłka nożna, siatkówka) lub trenujesz na siłowni. Nic bardziej mylnego: tu szybkość i dynamika również odgrywają ważną rolę. Czasami ułamki sekund decydują od przejęciu piłki czy rezultatach biegu dystansowego. Trening oporowy pomaga polepszyć ich jakość.

Czym jest trening oporowy?

Trening oporowy to metoda polegająca na zwiększeniu oporu, jaki nasze ciało napotyka podczas biegania czy jazdy. Dodatkowe obciążenie zmusza osobę ćwiczącą do wykorzystania większej siły, aby rozpędzić się i biec. Dla organizmu jest to silny bodziec. Obecnie najpopularniejszym sprzętem stosowanym w tej metodzie jest specjalny spadochron oporowy przymocowany z tyłu ciała. Ciągnięty w trakcie biegu, zwiększa opór powietrza. Im szybciej biegniemy, tym bardziej się rozwija, przez co zaczynamy wyhamowywać. Utrzymanie stałej prędkości kosztuje nas sporo wysiłku.

trening oporowy

Spadochron oporowy Speed Chute – 139,95 zł

Jak działa trening oporowy – rezultaty

Podnosząc intensywność naszych treningów poprawiamy mobilność i przyspieszenie. Trening ze spadochronem w szczególności poprawia wydolność i wytrzymałość organizmu. W efekcie osiągamy lepsze efekty: możemy biec szybciej i dłużej, skakać jeszcze wyżej. Nie bez znaczenia jest również wpływ na siłę i jakość mięśni łydek. Podczas biegu z oporem ta część naszych nóg pracuje kilkukrotnie ciężej niż w trakcie regularnych biegów bez obciążenia.

trening oporowy

Spadochron oporowy Adidas – 168 zł

Jak trenować ze spadochronem?

Trening ze spadochronem nie musi ograniczać się tylko do biegania. Z powodzeniem mogą go stosować rolkarze, narciarze biegowi (w sezonie letnim trenujący na nartorolkach) oraz kolarze. Najlepszą metodą jest trening interwałowy, w którym maksymalny zakres intensywności trwa 20-30 sekund. W tym czasie należy starać się rozpędzić do najwyższej możliwej prędkości.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć + 8 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Scroll to top